دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آجیل بتل

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آجیل بتل

کتاب آجیل بتل نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، به بررسی نوعی میوه‌ی درخت متعلق به نواحی گرمسیری جنوب شرقی آسیا می‌پردازد.

"آجیل بتل" یا "آجیل آریکا" میوه درختان پالمی با نام علمی "آریکا کاتچو" می‌باشد، که در بسیاری از مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا، جزایر اقیانوس آرام و بخش‌هایی از شرق آفریقا پرورش می‌یابند. مبدأ اصلی گونه‌های مختلف آجیل "بتل" به درستی شناخته نشده‌اند ولیکن برخی محققین منشأ آن را از محدوده‌ای به وسعت آسیای جنوبی تا آسیای جنوب شرقی بویژه مناطقی از فیلیپین دانسته‌اند.

مورخین باور دارند که این میوه طی قرن شانزدهم میلادی توسط کشتی‌های هلندی و پرتغالی به اروپا برده شده است. آجیل "بتل" توسط نخستین مهاجرین درون منطقه‌ای به بخش‌های دیگری از این نواحی از جمله : گینه نو، جزایر سلیمان و جزایر میکرونزی غربی معرفی گردید. بدین ترتیب ساکنین مناطق مذکور به پرورش و استفاده از آجیل "بتل" پرداختند و بزودی مناطق دیگری چون: فیجی، ساموآ و سایر جزایر اقیانوس آرام به ترویج آن اقدام ورزیدند. امروزه آجیل "بتل" از اصلی‌ترین محصولات تجارتی نواحی جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود و کاربردهای وسیعی در مناطق مزبور یافته است. آجیل "بتل" در این منطقه از آسیا عمدتا برای مصارف محلی و یا تجارت بین جزایر منطقه تولید می‌گردد.

کلمات کلیدی: اسم انواع آجیل، آجیل چیست، طبقه بندی آجیل ها، فواید آجیل، بهترین خرما کدام است، میوه های آسیای جنوب شرقی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.