دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نامعادله‌ی بی‌مجهول (سیاست به پیمانه مفاهیم میان رشته‌ای)

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نامعادله‌ی بی‌مجهول (سیاست به پیمانه مفاهیم میان رشته‌ای)

کتاب نامعادله‌ی بی‌مجهول (سیاست به پیمانه مفاهیم میان رشته‌ای) نوشته‌ی منصور متین، به بررسی چالش‌های روابط سیاسی ایران و غرب (به رهبری ایالات متحده امریکا) می‌پردازد.

این کتاب سعی دارد تحلیلی از فضای فشار - مقاومت در خاورمیانه ارائه دهد؛ فضای ملتهبی که ناشی از مناسبات نامتقارن بین ایران و قدرت‌های جهانی است. در زبان تحلیل گران، این فضای پرتنش 40 ساله به منزلۀ یک رویارویی استراتژیک به دلیل تضاد ایدئولوژیک بین طرفین است.

در حقیقت در اینجا اصطلاح «نامعادله» در عنوان کتاب اشاره‌ای دارد به کشاکش میان «دو جریان ناهمزاد» برای ایجاد نظم مورد نظر خود در خاورمیانه. نظمی که احتمالاً از تلاطم آشفتگی و تضاد سر بر‌آورد، می‌توان در یکی از این دو چهره باشد: نظم مطلوبِ مداخله‌گران خارجی یا نظم مطلوب طرف‌های مقاومت کننده.

از حیث روش‌شناسی، مباحث کتاب با مفاهیمی طرح می‌شود که هم در مقالات علمی و هم در روزنامه و رسانه‌ها مورد استفاده‌اند. خوشبختانه، این مفاهیم که در اکثر علوم تجربی و انسانی تحت عنوان «میان‌رشته‌ای» شناخته می‌شوند، به گوش افرادِ اهل مطالعه آشنا و برای‌شان قابل فهم است.

لازم به ذکر است اثر نامعادله بی‌مجهول در سه بخش تنظیم شده است که هر کدام چند فصل را در برمی‌گیرد. شیوۀ تبیین مطلب مطابق نظریه‌ها و مدل‌های میان‌رشته‌ای با تفصیل و اضافات دقیق پیش می‌رود. در واقع، از توجه عموم به یک موضوع جذاب (تقابل ایران و غرب) برای ترویج یک روش علمی مورد علاقه بهره برده‌ است.

کلمات کلیدی: کشورهای متحد با ایران، دلیل اختلاف ایران و آمریکا، کشور های دوست و دشمن ایران، سیاست چیست pdf، علم سیاست چیست، کتابهای علوم سیاسی، دانلود کتاب علوم سیاسی pdf، دانلود رایگان کتاب های رشته علوم سیاسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.