دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم

کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم اثر مانفرد بی. استگر و راوی کی. روی، با هدف بررسی نئولیبرالیسم در کشورها و مناطق مختلف جهان، ریشه‌ها، تکامل و ایده‌های بنیادین این حوزه را به خواننده معرفی کند.

اصطلاح «نئولیبرالیسم» نخست در آلمان پس از جنگ جهانی اول و توسط یک حلقه‌ی کوچک از اقتصاددانان و حقوقدانان نزدیک به «مکتب فرایبورگ» جعل شد تا به برنامه‌ی متعادل احیای لیبرالیسم کلاسیک اشاره کند. در دهه‌ی 1970، گروهی از اقتصاددانان آمریکای لاتین مدل بازار - محور خود را نئولیبرالیسمو خواندند.

در بخشی از کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم می‌خوانیم:

گرچه ریگان و تاچر هر دو تورم را مانعی برای رشد اقتصادی می‌دیدند ولی یک آدم طرفدار عرضه مثل ریگان، دوست داشت پول‌گرایی را به عنوان "سیاست ریاضت‌کشی" تصویر کند. ریگان باور داشت عرضه‌ی پول، خود به خود با الزامات بازار تطابق پیدا می‌کند و به همین دلیل او در دغدغه‌ی پولگرایانه‌ی تاچر درباره‌ی کسری بودجه شریک نبود. او گفت مالیات کمتر، رشد اقتصادی را بالا می‌برد و خود به خود عواید کافی برای هزینه‌ی برنامه‌های دولتی را فراهم می‌آورد.

ولی وقتی اقتصاد ریگانی برای عمل به وعده‌ی خود یعنی کاهش هزینه‌ها به مشکل برخورد، دیوید استاکمن، مدیر بودجه‌ی رییس جمهوری این استراتژی اقتصادی را به چالش کشید. استاکمن، این محافظه کار مالی سنت‌گرا، در ملأ عام هشدار داد که کاهش افراطی مالیات‌ها و افزایش هزینه‌های نظامی، ناگزیر یک کسری بودجه‌ی عظیم با پیامدهایی فاجعه‌آمیز به بار خواهد آورد. او سپس به رییس جمهور توصیه کرد هزینه‌ی برنامه‌های اجتماعی ازجمله بیمه‌ی اجتماعی سالمندان و بیمه‌ی اجتماعی فقرا را کاهش دهد. ولی ریگان هیچ یک از این کارها را نکرد. او جسورانه در مسیر اقتصادی خود ماند.

کلمات کلیدی: نئولیبرالیسم pdf، تاریخ مختصر نئولیبرالیسم pdf، اصول نئولیبرالیسم، نقد نئولیبرالیسم، نئولیبرالیسم سیاسی، نئولیبرالیسم در روابط بین الملل، نئولیبرالیسم فرهنگی، اقتصاد سیاسی، سیاست اقتصادی، سوسیالیسم، امپریالیسم، نئولیبرالیسم، علم اقتصاد، اقتصاد جهان، اقتصاد دولتی، دولت و اقتصاد، رشد اقتصادی، توسعه اقتصادی کشور، اقتصاد بین المللی، سرمایه داری، نظام سرمایه داری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.