دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زیبای خفته

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زیبای خفته

کتاب زیبای خفته اثر معروف و جاودانه‌ی چارلز پرالت به همراه سه داستان دیگر برای کودکان و نوجوانان در این اثر گردآوری شده است.

تشابهات داستان‌ها را چگونه می‌توان توضیح داد؟ داستان‌ها و افسانه‌ها از اذهان جستجوگر و پویای انسان‌ها نشأت می‌گیرند اما هیچ‌کدام بدون دستمایه‌ای از شرایط زندگی واقعی افراد و جوامع نیستند. داستان‌ها در جوامع کوچک محدود نمی‌مانند، همانگونه که انسان‌ها را نمی‌توان محدود نمود و یا شرایط زندگی‌ها را ثابت نگهداشت. جنگ‌ها، پهلوانی‌ها، بیماری‌ها، آتشسوزی‌ها، طوفان‌ها، دریانوردی‌ها، حمله حیوانات وحشی، انتقمجوئی‌ها، ظلم و ستمگری، جستجوی سرزمین‌های جدید، در پی یافتن گنج‌ها و غیرو برای همۀ جوامع رخ داده‌اند و رُخ خواهند داد، تا بدینگونه منشأ داستان‌ها و افسانه‌ها گردیده‌اند.  

داستان‌ها با مهاجرت‌ها، مسافرت‌ها، تجارت‌ها و سایر ارتباطات اجتماعی نظیر ازدواج‌ها در بین جوامع بشری گسترش می‌یابند و آنگاه بنابر رسوم، عادات و فرهنگ‌ها تا حدودی تغییر ماهیت و محتوا می‌پذیرند. این موضوع که داستان‌هایی با مضمون یکسان ولی جزئیات متفاوت در فرهنگ‌های مختلف رواج دارند، به وضوح از چنین مسائلی حکایت دارند. اینکه چگونه است که داستان‌های ژاپنی، کره ای، هندی، یونانی، افغانی، ایرانی، جهان عرب و برخی دیگر از جوامع سراسر گیتی تشابهاتی را شامل می‌گردند، بیانگر: ارتباطات، آرزوهای یکسان، مشکلات مشترک و مقبولیتی است که داستان‌ها و افسانه‌ها در بین تمامی اقشار و جوامع بشری دارند. نمونه چنین تشابهاتی را در داستان‌های این مجموعه با عنوان "زیبای خفته" به وضوح می‌توان یافت.

در بخشی از کتاب زیبای خفته می‌خوانیم:

در دوران‌های گذشته، پادشاه و ملکه‌ای می‌زیستند که بر سرزمینی پهناور حکمروائی می‌کردند. آن‌ها بسیار غمگین و غصه‌دار بودند زیرا هیچ فرزندی نداشتند. پادشاه و ملکه سرانجام پس از سال‌ها انتظار و با توسل به انواع سحر و جادو صاحب فرزند دختری شدند.

پادشاه سرخوشی خود را از این اتفاق میمون با برپائی جشنی باشکوه برای نامگذاری دختر کوچولو نشان داد. او به درباریان دستور داد، تا تمامی امکانات را برای تدارک جشنی بزرگ بکار گیرند آنچنانکه عظمت جشن تا سال‌ها ورد زبان همگان باشد.
پادشاه از تمامی ساحران و جادوگران سرزمین تحت فرمانروائی که شامل هفت اقلیم مختلف بود، دعوت نمود تا به عنوان مادر خوانده به جشن نامگذاری پرنسس کوچک حضور یابند.

کلمات کلیدی: داستان زیبای خفته، کتاب داستان کودک، داستان بچگانه، قصه های کودکان، داستان نوجوان، داستان برای نوجوانان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، Dinah Mulock، داستان کودک، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب کودک، کتاب کودک، Charles Perault، The Sleeping Beauty،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.