دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب میکروب‌های بیماری زای آبزی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب میکروب‌های بیماری زای آبزی

کتاب میکروب‌های بیماری زای آبزی نوشته‌ی یوسف جلالی، مربوط به معرفی و شناسائی دسته‌ای از عوامل میکروبی است که بر مبنای پژوهش‌های اپیدمیولوژیک، جزو عوامل بیماری زای ناشی از آب شناسایی شده‌اند.

در این اثر به مباحث گوگاگونی پرداخته می‌شود از قبیل: چه میکروب‌هایی می‌توانند از طریق آب موجب بیماری‌های مسری و اپیدمی شوند؟ رده‌بندی علمی و ویژگی‌های زیستی شناسی این میکروب‌ها چیست؟ نشانه‌های بیماری و چگونگی انتشار بیماری چیست؟ فرایندهای موثر تصفیه آب جهت کنترل این میکروب‌ها کدام است؟ روش‌های آزمایشگاهی جهت شناسایی این میکروب‌ها کدام است؟

در این کتاب عوامل میکروبی به سه دسته‌ی باکتری‌ها در (۱۹ فصل)، انگل‌ها در (۱۶ فصل) و ویروس‌ها در (۱۰ فصل) تقسیم شده و جهت معرفی این سه نوع میکروب‌ در اول هر بخش مربوطه، فصلی در مورد دسته‌بندی میکروب‌ها و تکامل زیستی و ویژگی‌های کلی آن‌ها ارائه شده است.

سپس هر یک از این موجودات ذره‌بینی در رابطه با رده‌بندی علمی و ویژگی‌های زیست شناسی آن‌ها، بیماری‌های مربوطه و نشانه‌های آن، چگونگی انتقال و انتشار بیماری، میزان تاثیر فرایند‌های گوناگون تصفیه آب در کنترل آن‌ها، روش‌های آزمایشگاهی شناسائی میکروب و پیشنهادهای مربوط به پایش عوامل میکروبی در آب نیز تعریف شده‌اند. در پایان هر فصل، لیست پرسش‌ها و فهرست منابع، و در انتهای کتاب منتخبی از واژه‌های علمی آورده شده است.

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در سلامت و بهداشت انسان کیفیت سالم و مستمر آب آشامیدنی است، لذا حفاظت از منابع طبیعی آب و جلوگیری از آلودگی و تأمین کیفیت هر چه بالاتر آن جزو اصول پایه‌ای تأمین آب آشامیدنی سالم به شمار می‌رود. معضلات مربوط به گرم شدن کره زمین و ناهنجاری در سامانه گردش هوا، از جمله خشکسالی‌های شدید پیاپی و کویری شدن بعضی مناطق و بارش‌های سیل آسا در سایر مناطق، ذوب شدن یخچال‌های قطبی و بالا آمدن سطح اقیانوس‌ها، به همراه ازدیاد جمعیت و تراکم آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه در کلان شهرهای کشورهای در حال توسعه، کنترل کیفیت منابع طبیعی آب را مواجه با چالش‌ها و خطرات جدید و جدی نموده است.

در این راستا جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب‌های شهری و صنعتی و روان آب‌های کشاورزی و سایر منابع آلودگی در کلیه حوزه‌های آبریز کشور می‌باید بر اساس یک خط مشی ملی تأمین و توسعه منابع آب و قوانین و مقرارت مدون و همه شمول، کنترل و پایش و نگهداری شود. بیماری‌های ناشی از آب توسط عوامل میکروبی عمدتاً به خاطر آلودگی منابع طبیعی آب، عدم تصفیه مناسب آب آشامیدنی و آلودگی شبکه آب‌رسانی به وجود می‌آید.

 

کلمات کلیدی: بیماری آب آلوده، بیماریهای ناشی از آلودگی آب، اب الوده، تصفیه آب چیست، انواع میکروب های بیماری زا، فرق میکروب و باکتری چیست، تفاوت ویروس و میکروب، ویروس چیست، میکروب چیست، دسته بندی میکروب ها،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.