دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF خلاصه کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی خلاصه کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران

کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران نوشته‌ی شهید دکتر استاد مرتضی مطهری و خلاصه شده توسط محراب نجعی نژاد است.

این اثر  شامل 3 فصل می‌شود؛ فصل اول: اسلام از نظر ملیت ایرانی، فصل دوم: خدمات اسلام به ایران، فصل سوم: خدمات ایران به اسلام.

در بخشی از خلاصه کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران می‌خوانیم:

در حدود چهارده قرن است که ایرانیان مذاهب سابق خود را کنار گذاشته و آیین مسلمانی را پذیرفته‌اند. در خلال این قرون صدها میلیون ایرانی با مذهب اسلامی زاده شدند و پس از گذراندن دوران زندگی باهمین آیین جان به جان آفرین تسلیم کردند. طبق گواهی تاریخ، پیغمبر اکرم در زمان حیات خودشان پس از چند سالی که از هجرت گذشت نامه‌هایی به سران کشورهای جهان نوشتند و پیامبری خود را اعلام و آن‌ها را بدین اسلام دعوت کردند.

یکی از آن نامه‌ها نامه‌ای بود که به خسرو پرویز پادشاه ایران نوشتند و او را به اسلام دعوت کردند، ولی چنانکه همه شنیده ایم خسرو پرویز تنها کسی بود، که نسبت به نامه آن حضرت اهانت کرد و آنرا پاره کرد. این خود نشانه فسادی بود که در اخلاق دستگاه حکومتی ایران راه یافته بود، هیچ شخصیت دیگر ازپادشاهان و حکام و امپراطوران چنین کاری نکرد، بعضی از آنان جواب نامه را با احترام و توأم با هدایایی فرستادند. خسرو به پادشاه یمن که دست نشانده حکومت ایران بود دستور داد که درباره این مرد مدعی پیغمبری، که به خود جرئت داده که به او نامه بنگارد و نام خود را قبل از نام او بنویسد تحقیق کند و سریع اورا نزد خسرو بفرستد.

کلمات کلیدی: دانلود خدمات متقابل اسلام و ایران pdf، خلاصه کتاب خدمات متقابل اسلام وایران شهیدمطهری، تلخیص کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران، تحقیق در مورد خدمات متقابل اسلام و ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.