دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زردچوبه؛ زعفران هندی، ادویه مقدس

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زردچوبه؛ زعفران هندی، ادویه مقدس

کتاب زردچوبه؛ زعفران هندی، ادویه مقدس نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، به بررسی خواص و کاربردهای یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌های شناخته شده توسط بشر می‌پردازد.

گیاهان ادویه‌ای نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها از جنبه‌ی بهبود کیفیت غذاها (رنگ، عطر و طعم) دارند. این قبیل گیاهان از قدیم‌الایام توسط بشر شناخته شده و مصرف می‌گردیده‌اند. بسیاری از آن‌ها به مرور توسط دانشمندان به کنکاش کشیده شدند تا جنبه‌های دیگری از آن‌ها نظیر قابلیت‌های دارویی آشکار گردید. امروزه زندگی بشر بدون ادویه‌ها بسیار دشوار می‌نماید لذا سهم آن‌ها در تجارت جهانی روز به روز افزون‌تر می‌شود.

زردچوبه در زمره‌ی قدیمی‌ترین ادویه‌هایی است که توسط انسان شناخته شد و از آن در بهبود طعم و رنگ غذاها، مراسمات آیینی، رنگ‌رزی البسه و شفای بیماری‌ها به ویژه در طب سنتی هندیان موسوم به "ایور-ودا" سود می‌جستند، تا جایی که آن را زعفران هندی و ادویه مقدس نام نهادند. زردچوبه آن‌چنان در بین مردمان شبه قاره هند که زادگاه اصلی آن به شمار می‌رود، ارزش و احترام دارد که بیشترین تولید و مصرف آن در همان‌جا صورت می‌پذیرد.

در بخشی از کتاب زردچوبه؛ زعفران هندی، ادویه مقدس می‌خوانیم:

گیاه زردچوبه خواهان اراضی آفتاب‌گیر تا کمی سایه (sparse shade) است لذا به خوبی می‌توان به کاشت آن در باغات نارگیل و موز اقدام نمود.
بوته‌های زردچوبه شرایط آفتاب‌گیر را در اقالیم معتدله و همچنین شرایط کمی سایه را در اقالیم گرمسیری ترجیح می‌دهد لذا آن‌ها را در محیط‌های طبیعی اغلب می‌توان در حواشی و یا بخش‌های بدون درخت جنگل‌ها یافت.
گیاه زردچوبه یقیناً در شرایط آفتاب‌گیر به تولید ریزوم‌های درشت‌تر و بهتری می‌پردازد.
گیاه زردچوبه در شرایط تابش شدید خورشید و بروز خشکی دچار تنش می‌گردد به طوری که برگ‌هایش شل و آویزان می‌شوند و نوک آن‌ها دچار سوختگی می‌گردد.
شرایط سایه زیاد نیز می‌تواند از میزان عملکرد گیاه زردچوبه بکاهد در حالی که سایه‌اندازی سبک می‌تواند برای رشد آن بسیار مفید واقع گردد.
کاشت زردچوبه در شرایط سایه متوسط با تراکم کمتری انجام می‌پذیرد. بوته‌های زردچوبه در چنین شرایطی به ارتفاع بلندتری می‌رسند و ریزوم‌های کوچک‌تری نسبت به شرایط بدون سایه و کاملاً آفتاب‌گیر تولید می‌کنند.

کلمات کلیدی: زردچوبه، زردچوبه چیست، خواص زردچوبه چیست، مضرات زردچوبه، طریقه صحیح مصرف زردچوبه، خواص زردچوبه برای کبد، پاکسازی کبد با زردچوبه، خواص زردچوبه برای قلب، انواع ادویه و خواص آنها،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.