دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احکام ازدواج

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احکام ازدواج

کتاب احکام ازدواج مطابق با فتاوای آیت الله مکارم شیرازی تنظیم شده و به بررسی مسائل ازدواج دائم و موقت می‌پردازد.

در ازدواج موقت، مدت عقد ازدواج توسط زن و مرد تعیین می‌شود. مثلاً زن را به مدت یک ساعت یا یک روز یا یک ماه یا یک سال یا بیشتر عقد می کنند و بعد از تمام شدن مدت یا بخشیده شدن مدت باقیمانده از طرف شوهر، از یکدیگر جدا می‌شوند و نیازی به خوانده شدن صیغه‌ی طلاق ندارد. در ازدواج دائم، مدت عقد ازدواج تعیین نمی‌شود، بلکه مدت آن همیشگی است و زن و مرد از طریق خوانده شدن صیغه‌ی طلاق و با رعایت شرایط آن، می‌توانند از یکدیگر جدا شوند.

در بخشی از کتاب احکام ازدواج می‌خوانیم:

اگر در هنگام عقد ازدواج دائم برای پرداخت مهریه مدتی معین نشده باشد، زن می‌تواند مهریه خود را فوراً مطالبه کند. بلکه می‌تواند تا زمانی که مهریه خود را دریافت نکرده است، از نزدیکی کردن شوهر جلوگیری کند، چه شوهر توانایی بر دادن مهریه داشته باشد یا نه. اما اگر پیش از گرفتن مهریه به نزدیکی راضی شود و شوهر با او نزدیکی کند، دیگر نمی‌تواند بدون عذر شرعی از نزدیکی شوهر جلوگیری کند.

کلمات کلیدی: احکام ازدواج مکارم شیرازی، احکام صیغه موقت مکارم، متن صیغه موقت مکارم شیرازی، احکام ازدواج موقت، احکام شرعی ازدواج، احکام عقد دائم، احکام عقد موقت، احکام شرعی ازدواج، شرایط باطل شدن عقد دائم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.