دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب چارچوب ارزیابی دموکراسی محلی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب چارچوب ارزیابی دموکراسی محلی

کتاب چارچوب ارزیابی دموکراسی محلی نوشته‌ی برختیه کمپ و ملیدا خیمنز، به بررسی اولین محل ورود مردم به مشارکت سیاسی و تجربه‌ی نمایندگی می‌پردازد. این چارچوب شهروندان را قادر می‌سازد تا به طور منظم وضع سلامت محلی دموکراسی خود را با استفاده از استانداردهای جهانی بسنجند. دموکراسی وقتی سالم است که نهادهای محلی آن و فرآیندها و عملکردهای محلی‌اش برقرار باشد و بر اساس اصول و ارزش‌های کلیدی دموکراتیک کار کند و آن را در عمل منعکس سازد.

در بخشی از کتاب چارچوب ارزیابی دموکراسی محلی می‌خوانیم:

حاکمیت قانون و دسترسی به عدالت به ویژه از این جهت در جوامعی که از درون درگیری بیرون می‌آیند یا دموکراتیزاسیون را تجربه می‌کنند، موضوعیت دارد که ممکن است با چالش‌های خاصی در رسیدگی به میراث‌های نقض حقوق بشر مواجه باشند. اگر حاکمیت قانون تنها ابزار دولت (محلی) دیده نشود بلکه حاکمیتی باشد که کل جامعه، از جمله دولت بدان مقید است، حاکمیت قانون در پیشبرد دموکراسی نقش بنیادینی دارد. تقویت حاکمیت قانون و دسترسی مردم به عدالت را باید نه تنها به خاطر تمرکز بر کاربرد هنجارها و روندها در نظر داشت بلکه باید بر نقش بنیادین آن در حفاظت از حقوق و پیشبرد فراگیری تأکید کرد و به این ترتیب حفاظت از قانون را در گفتمان وسیع‌تر توسعه انسانی قرار داد.

حاکمیت قانون و دسترسی به عدالت یکی از زمینه‌هایی است که در آن حقوق و توانایی پیاده کردن آن حقوق اغلب برای زنان دچار مانع می‌شود. علاوه بر این، مردم با هم‌ستان‌های مختلف ممکن است شرایط مختلفی داشته باشند، مثلاً زمان یکه موانع
نامتناسبی در حفاظت حقوق برا‌ی زنان اقلیت وجود داشته باشد. این امر بر اهمیت فهم‌اینکه چطور تفاوت‌های جنسیتی پدید می‌آیند و رشد می‌کنند می‌افزاید.

کلمات کلیدی: دموکراسی، بحران دموکراسی، انواع دموکراسی، اصول دموکراسی، دموکراسی چیست pdf، ارکان دموکراسی، اصول دموکراسی چیست، دموکراسی چیست pdf، دموکراسی pdf، ارکان اصلی دموکراسی، مقاله دموکراسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.