دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب در ستایش امام منصور (عج)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب در ستایش امام منصور (عج)

کتاب در ستایش امام منصور (عج) به قلم منصور متین شامل مجموعه اشعاری است که در ستایش از مقام قدسی حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) سروده شده است.

بر اساس حقایق و حکمت‌های اکثر ادیان آسمانی و حتی زمینی، انسان در مسیر کمال‌جویی نیازمند اتصال به دستگیری و راهنمایی خردمندان و پیشتازان کمال است. از مکاتب ریاضتی هندی و بودایی تا مکاتب رزمی در چین و ماچین، تا صوفیگری و مسلک درویشی با سلسله‌های متعددش همه بر این نکته اصرار دارند.

در مکتب اسلام این نکته در کامل‌ترین معنایش با واژۀ «ولیّ» شناخته می‌شود و در قلمرو مسیحیت آن را «پدر روحانی» خوانده‌اند. در مکاتب کهن ایرانی و ادبیات فارسی واژه «پدر» و در سایر ادبیات جهان نیز عناوینی مانند «ابر مرد»، «آزاده مرد»، «آبرمن»، «انسان کامل» و... بیان شده است.

از منظر شیعی، پیغمبر و امامان دوازده‌گانه به عنوان پدران معنوی و اولیای پیروان خود هستند. به‌خصوص، این اعتقاد در مورد امام زنده و قائم (حضرت امام زمان عج) محکم و راسخ است که او ولی همه اولیا و قطب عالم است که روزگاری از پرده ناشناختگی به عرصۀ ظهور درمی‌آید تا جهان را به صلاح راستی باز رهنمون شود.

در بخشی از کتاب در ستایش امام منصور (عج) می‌خوانیم:

ظلماتیم و الى النور به دیدار توایم
به متاعی که نداریم خریدار توایم
نکشد پشت زمین بار تو، همراه فلک
به تماشاگری گردش و رفتار توایم
این که گفتند که از پرده در آید روزی
قصه بودست همه شاهد اظهار توایم
اگرت رعیت دانا به در خیمه شتافت
گرد ارباب سرا حر خطاکار توایم
تو بفرمای که یکبار به خاکت افتیم
من و منصور الى صور هوادار توایم

کلمات کلیدی: شعر آیینی، کتاب شعر مذهبی، دانلود کتاب شعر مذهبی، دانلود کتاب مذهبی، امام زمان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.