دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پاسخ به شبهات توحیدی و اعتقادی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پاسخ به شبهات توحیدی و اعتقادی

کتاب پاسخ به شبهات توحیدی و اعتقادی نوشته‌ی صادق رسولی با هدف طرح مباحثی که انسان با درک و اعتقاد به آن‌ها بتواند پایه‌های ایمانی خود را به خداوند تبارک و تعالی مستحکم و راسخ کند به رشته‌ی تحریر درآمده است.

هدف این کتاب طرح مباحثی است که انسان با درک و اعتقاد به آن‌ها بتواند پایه‌های ایمانی خود را به خداوند تبارک و تعالی مستحکم و راسخ کند و در این ایمان خود سستی و لغزش احساس نکند و با اعتقاد و ایمانی راسخ، ثابت قدم به سوی خداوند خود حرکت کند. در حقیقت موانعی که باعث می‌شود انسان نتواند با سرعت تمام به سوی خداوند حرکت کند شبهاتی است که در ذهن انسان ایجاد می‌شود و ذهن خود را مشغول آن‌ها می‌کند که مهم‌ترین این شبهات مربوط به مسائل توحیدی و ایمانی در مورد خداوند است.

البته باید گفت که این شبهات از دیرباز برای انسان پیش آمده و اینگونه نیست که این شبهات مربوط به ما و این زمان باشد بلکه این گونه سؤالات را در زمان معصومین (ع) هم از آن‌ها می‌پرسیدند و علمای اسلام به همه این شبهات پاسخ داده‌اند اما از آن‌جا که این پاسخ‌ها کمی کوتاه و فلسفی است و خیلی‌ها را قانع نمی‌کرد به لطف و مدد الهی تصمیم شد که پاسخی تفصیلی به زبان ساده و قابل درک نوشته شود که عزیزان خواننده دیگر هیچ تردیدی برای آن‌ها باقی نماند.

در بخشی از کتاب پاسخ به شبهات توحیدی و اعتقاد می‌خوانیم:

پیامبر به می‌فرمایند: آنچه از آخرت و بهشت و جهنم در این دنیا هست فقط اسم آن‌ها شبیه به این دنیاست. جهنم فقط برای کسانی است که بی‌توبه از گناه یا گناهان خود از این دنیا می‌روند و کسی که از همه گناهان توبه واقعی کرده است هرگز راهی به جهنم نخواهد داشت، حتی اگر گناهان او به اندازه تمام ستارگان عالم باشد.

انسان اگر حتی با یک گناه هم بدون توبه از دنیا برود در عوالم پس از مرگ به اندازه گناهان خود عذاب خواهد شد، مثل فشار قبر یا جهنم برزخی، اما اگر گناهان بسیار زیاد باشد که این عذاب‌ها نتواند او را پاک کند آنگاه چاره‌ای جز جهنم قیامت برای او نیست. مگر اینکه خداوند ببخشد یا مورد شفاعت قرار گیرد.

کلمات کلیدی: آخرت، آخرت چیست، جهان آخرت و قیامت، جهنم، بدترین عذاب جهنم، نام چاه جهنم، بدترین طبقه جهنم، نام هفت طبقه جهنم، هفت طبقه بهشت، بهشت دارای چند طبقه است، طبقات بهشت در قرآن، طبقات مختلف بهشت، بهترین طبقه بهشت، بهترین طبقه بهشت، گناه، گناه چیست، معنی گناه، تعریف گناه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.