دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اربعین عشق

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اربعین عشق

کتاب اربعین عشق مجمو‌عه‌ای از نکات در باب اربعین حسینی است که با بیانی ساده و دلنشین به رشته‌ی تحریر درآمده.

شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابر بن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دل‌شان زنده است. این از آن روز شروع شده است. عشق به تربت حسینی و به مرقد سرور شهیدان سیدالشهداء»

در بخشی از کتاب اربعین عشق می‌خوانیم:

درس اربعین حسینی

در طول تاریخ وقایع زیادی اتفاق افتاده‌اند که دیگر حرفی از آن‌ها به میان نیامده است و کم کم به دست فراموش سپرده شده‌اند. اما وقایعی که نسل به نسل نقل شده یا این‌که در تاریخ نوشته شده یا حرکتی در زنده نگه‌داشتن آن اتفاق افتاده است برای همیشه در یادها ثبت خواهد شد.

اصولا در مواردی که نیروی ظلم و فجایع وحشت بار آن زیاد بوده است، احتمال بیشتری در فراموشی آن هست زیرا نیروی ظالم از پخش اخبار درست و به حق جلوگیری می‌کند و از طرفی با حربه‌ی دروغ و رشوه و... آن واقعه را به نفع خود بین دهان‌ها می‌چرخاند و در اذهان حک می‌کند. کم نیست در عالم از این وقایع که به نفع ظالم جلوه داده شده‌اند و ظالمی را مظلوم نمایان کرده‌اند.

حادثه غم‌ناک و جان‌گداز کربلا از آن دست حوادثی است که اگر زینب کبری (س) و امام (ع) و حتی دیگر اسرا و شاهدان قضیه تسلیم قدرت زورگوی یزیدیان می‌شدند و سکوت می‌کردند و درون خودشان به عزاداری می‌پرداختند، قطعا هیچ‌گاه یاد سیدالشهداء (ع) و ظلم بنی امیه تا به امروز این‌طور زنده باقی نمی‌ماند. زیرا با آن تعداد کم، در گوشه‌ای از بیابان، در محیط اختناق‌آور حکومت ابن زیاد چنین اتفاقی افتاد و به راحتی امکان پوشاندن آن و تحریف کاملش وجود داشت.

کلمات کلیدی: اربعین، Arbaeen، اربعین چیست، اربعین حسینی، تحقیق در مورد اربعین حسینی، اربعین یعنی چه، اربعین حسینی چه روزی است، اهمیت اربعین حسینی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.