دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب چشم در چشم آفتاب

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب چشم در چشم آفتاب

کتاب چشم در چشم آفتاب ویژه‌نامه‌ی ماه صفر، به معرفی و بررسی سبک و سیره‌ی پیامبر خدا (ص)، ولایت در اسلام و تشیع و اربعین حسینی می‌پردازد.

پیوند مردم ایران با اهل بیت پیامبر در طول تاریخ جلوه‌ای از تجلی فضیلت طلبی و حقیقت‌خواهی این دیار است. با الهام گرفتن از نهضت حسینی توسط معمار بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و با همت مردم بزرگ ایران که موجب احیاء فرهنگ اسلام ناب محمدی در کشور عزیزمان گردید. اکنون که در ماه صفر ماه حزن و اندوه آل الله، رحلت بزرگ منادی توحید و رسول مهربانی و شهادت سبط اکبر ایشان امام مجتبی (ع) و شهادت امام علی بن موسی الرضا قرار گرفتیم روحانیون و فضلاء و عالمان حوزه علمیه جهت حفظ و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) که نسخه نجات بخش بشریت است بر خود تکلیف الهی می‌دانند جهت دفاع هوشمندانه از فرهنگ ناب اسلام در برابر هجوم جریان‌های متحجر و منفعل هجرت نموده و به فعالیت‌های تبلیغی، آموزشی، تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و.. مخاطبان خود رابا احکام الهی و سیاسی اجتماعی آشنا سازند.

در بخشی از کتاب چشم در چشم آفتاب می‌خوانیم:

سهم زنان در کارهای همسران

روزی پیامبر اعظم (ص) با اصحاب خود گرد هم نشسته بودند، ناگاه اسما، دختر یزید انصاری به حضور آن حضرت آمد و گفت: پدر و مادرم به فدایت‌ ای رسول خدا، من به نمایندگی از زنان به حضور شما آمده‌ام تا چیزی از شما بپرسم. خداوند تو را به عنوان پیامبر به سوی همه انسان‌ها از مرد و زن فرستاده است و ما به تو و خدای تو ایمان آورده‌ایم، ولی دستورهای شما، ما زنان را در خانه‌ها محبوس و دست‌مان را از امور اجتماعی و سیاسی کوتاه کرده است و در خانه‌ها نشسته‌ایم و به بچه‌داری مشغولیم و شما مردان به سبب شرکت در فعالیت‌های اجتماعی مانند: نماز جمعه، جماعات، عیادت بیمار و تشییع جنازه بر ما برتری یافته‌اید و از همه این‌ها بالاتر جهاد در راه خداست که ما از شرکت در آن محروم هستیم و اگر شما مردان برای شرکت در حج و جهاد از خانه بیرون روید، ما در غیاب شما اموال شما را نگه می‌داریم، برای شما لباس می‌بافیم و کودکان شما را پرورش می‌دهیم. آیا ما در پاداش کارهای نیک (اجتماعی و سیاسی) شما سهمی نداریم؟

پیامبر اکرم (ص) به اصحاب رو کرد و فرمود: «آیا شما تاکنون پرسشی بهتر از سؤال مذهبی این بانو (السماء) شنیده‌اید؟» سپس رو به اسماء کرد و فرمود: «ای زن، بشنو و به زنانی که به نمایندگی آن‌ها به این‌جا آمدهای ابلاغ کن. پاداش شوهرداری نیک زن و کوشش او برای خشنود کردن شوهر و پیروی از شوهر، برابر همه پاداش‌های (جماعت و حج و جهاد و..) مردان است».

کلمات کلیدی: ماه صفر، ماه صفر چیست، وفات پیامبر، امام حسین، عاشورا، کربلا، اربعین، حماسه حسینی، تحقیق در مورد اربعین حسینی، اربعین حسینی چه روزی است، شهادت امام حسن، اربعین حسینی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.