دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سیزده داستان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سیزده داستان

کتاب سیزده داستان به قلم جلال آل احمد خلاصه‌ای از چند داستان کوتاه این نویسنده‌ی مشهور است که با بیانی دلنشین و زیبا به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند.

جلال آل‌ احمد در سال 1302 در تهران چشم به جهان گشود. او در خانواده­‌ای مذهبی پرورش یافت، پدرش مردی روحانی بود و سعی می‌کرد تا جلال را جانشین خود کند ولی نتوانست در این کار موفق شود. موضوعی که در زندگی او بسیار مورد توجه قرار گرفت، زندگی پیوسته ادبی اوست. جلال در داستان‌هایش اغلب موضوعات اجتماعی از قبیل: بیچارگی‌ها، محرومیت‌ها و نداشتن آزادی زن در خانواده و اجتماع را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب سیزده داستان می‌خوانیم:

لاک صورتی

بیش از سه روز نتوانستند امام‌زاده قاسم بمانند. هاجر صبح روز چهارم، دوباره بغچه خود را بست، و گیوه نوی را که وقتی می‌خواستند به این ییلاق سه روزه بیآیند، به چهار تومان و نیم از بازار خریده بود، ور کشید و با شوهرش عنایت الله به راه افتادند. عصر یک روز وسط هفته بود. آفتاب پشت کوه فرو می‌رفت و گرمی هوا می‌نشست. زن و شوهر، سلانه سلانه، تا تجریش قدم زدند.

در آن‌جا هاجر از اتوبوس شهر بالا رفت. و شوهرش، جعبه آینه به گردن، راه نیاوران را در پیش گرفت. می‌خواست چند روزی هم در آن‌جا گشت بزند. در این سه روزی که امام‌‌زاده قاسم مانده بودند، نتوانسته بود حتی یک تله موش بفروشد. هاجر شاید بیست و پنج سال داشت. چنگی به دل نمی‌زد. ولی شوهرش به او راضی بود. عنایت الله کاسبی دوره‌گرد بود. خود او می‌گفت دوازده سال است. دست فروشی می‌کند و فقط در اواخر جنگ بود که توانست جعبه آینه کوچکی فراهم کند.

کلمات کلیدی: داستان کوتاه، مجموعه داستان، مجموعه داستان کوتاه، دانلود داستان کوتاه، دانلود داستان کوتاه سیزده داستان، دانلود داستان، جلال آل احمد، دانلود مجموعه داستان، داستان کوتاه جلال آل احمد، دانلود کتابهای جلال آل احمد pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.