دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اقتصاد به زبان ساده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اقتصاد به زبان ساده

کتاب اقتصاد به زبان ساده به قلم علی کمیجانی به معرفی برخی از مهم‌ترین و پرکاربرد ترین مفاهیم و اصطلاحات اقتصادی می‌پردازد و توانایی تحلیل اقتصادی در میان مدت با تلاش و مطالعه را برای‌تان امکان‌پذیر می‌کند.

حتما برای شما نیز زیاد پیش آمده است که یک مقاله اقتصادی را بخوانید یا یک خبر اقتصادی را از تلویزیون بشنوید اما خیلی نتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. شاید بخواهید سرمایه‌گذاری کنید یا برای آینده مالی خود برنامه‌ریزی نمایید، اما در میان تحلیل‌های متنوع اطرافیان و سایت‌ها امکان تصمیم‌‌‌‌‌‌‌گیری مناسب را از دست داده‌اید. این کتاب برای شما نوشته شده تا به آسانی تحولات اقتصادی را تحلیل کرده و دانش مالی خود را افزایش دهید و سرمایه‌گذاری‌های موفقی داشته باشید.

در بخشی از کتاب اقتصاد به زبان ساده می‌خوانیم:

تاریخچه پیدایش پول

اگر بخواهیم تاریخچه پیدایش پول را خیلی ساده و فشرده بیان کنیم، این‌طور می‌توان گفت که در زمان‌های دور مردم برای مبادلات خود از طلا و نقره استفاده می‌کردند و طبیعی بود که، حمل و نقل حجم بالایی از طلا و نقره به دلایل مختلف بسیار سخت و دشوار بوده است. از جمله سختی‌ها، بحث امنیت و حفاظت از طلا و نقره در سفر و مبادلات بوده است. همچنین وقتی شما قصد سفر به منطقه یا کشور دیگری را داشتید، تعیین خلوص طلا و نقره نیز بر سختی معامله می‌افزوده است. لذا مردم پول خود را در نزد افراد مورد اطمینان قرار داده و از آن‌ها بابت این پول رسید می‌گرفتند و این رسید وسیله‌ای برای مبادله می‌شده است. هر کس این رسید را در دست داشت می‌توانست به فرد مورد نظر مراجعه و طلا یا نقره را تحویل بگیرد. پس در اینجا دو مفهوم پدید آمد...

پول کالایی: پولی که در ذات خود دارای ارزش است.

پول اعتباری: پولی که به واسطه ارزشی که مردم برای آن قائل هستند، اعتبار و جایگاه دارد.

مثلا تورم ونزوئلا در سال 2018 یک میلیون درصد می‌باشد. که نشان از بی‌ارزش شدن پول این کشور است. زیرا به علت چاپ پول بدون پشتوانه هر روز قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و کشور ونزوئلا دچار بحران شده است و این چنین اعتبار پول خدشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار شده است.

کلمات کلیدی: اقتصاد و مدیریت، کتاب اقتصاد، کتاب اقتصاد به زبان ساده pdf، دانلود رایگان کتاب اقتصاد به زبان ساده، دانلود کتاب اقتصاد به زبان ساده pdf، کتاب آموزش اقتصاد، بهترین کتاب های اقتصادی، کتاب اقتصاد آموزش، اقتصاد کتاب، آموزش علم اقتصاد، pdf آموزش اقتصاد،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.