دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نشاط و شادی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نشاط و شادی

کتاب نشاط و شادی نوشته‌ی حبیب الله فرحزاد به بررسی شادی از جنبه‌های مذهبی با استفاده از روایات و احادیث می‌پردازد.

در بخشی از کتاب نشاط و شادی می خوانیم:

راحتی مطلق

همه ناراحتی‌ها، ناگواری‌ها و سختی‌ها در ملاقات با خداوند از بین می‌رود و به شادی مبدل می‌گردد. این است که فرموده‌اند: راحتی مطلق هنگام ملاقات با خداوند است. از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمودند:

لا راحه لمؤمن على الحقیقه إلا عند لقاء الله تعالی: راحتی واقعی و حقیقی و کامل مؤمن، فقط هنگام ملاقات خدای متعال است. یعنی چنان راحتی نصیب انسان می‌شود که هیچ‌گونه ناملایمت و نقصی در آن وجود ندارد. یک راحتی محض و خالص و کامل.

سرمست دیدار

ملاقات خداوند شادی دارد. اولیای خدا چه بسا جاهایی که مناسب می‌دیدند، شادی‌های خودشان را ظاهر می‌کردند. عمر سعد و لشکرش شب تا به صبح نگران بودند که فردا چه باید بکنند. اما آن هنگام، آغاز شادی‌های اصحاب امام حسین (ع) بود. حضرت جایگاه‌شان را به آن‌ها نشان دادند و همه غم و غصه‌ها رفت. در رفتن به میدان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و کیف می‌کردند. آن‌قدر سرشار از عشق دیدار خدا بودند که از خود‌بی‌خود شده بودند. هر بلایی که به سر آن‌ها می‌آمد، متوجه نمی‌شدند. سرمست خدا و ملاقات خدا بودند و سر از پا نمی‌شناختند.

امام حسین (ع) پیش از شهادت به اصحاب خود فرمودند: رسول خدا به من فرمودند: تشهد معک جماعۀ من أصحابک لا یجدون ألم مین الحدید؛ گروهی از اصحاب تو با تو به شهادت می‌رسند که درد آهن و شمشیر و نیزه را احساس نمی‌کنند. آن‌چنان سرخوش و سرمست بودند که دردی احساس نمی‌کردند.

کلمات کلیدی: شادی، نشاط و شادی در اسلام، جایگاه شادی در اسلام، کتاب شادی در اسلام، نشاط و شادابی در اسلام، شادی و نشاط در روایات، حدیث در مورد شادی، شادی در اسلام چیست، شادی در قرآن و روایات، شادی و نشاط در اسلام، آیه ای در مورد شادی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.