دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مکمل شناسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مکمل شناسی

کتاب مکمل شناسی نوشته‌ی علی دارابی، حاوی ا‌طلاعاتی درباره انواع مکمل‌های بدنسازی، اعم از کاربرد‌ها، عوارض احتمالی و توضیحات اجمالی است و می‌تواند برای هر مربی، ورزشکار یا حتی کسی که به دنبال اطلاعات بیشتری درباره این مکمل‌ها هستند،‌ مناسب باشد.

در این کتاب، بیشتر مکمل‌های اصلی و نام آشنا معرفی شده‌اند و در مورد هر مکمل، اثرات، نحوه مصرف و عوارض احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب مکمل شناسی می‌خوانیم:

پروتئین وی Whey Protein
معرفی: درابتدا باید بگویم که کلمه whey به معنای کشک است و مجموعا کلمه protein whey به معنای پروتئین آب پنیر است.
پروتئین وی با کیفیت‌ترین نمونه موجود در بازار است. این پروتئین منبع غنی آمینواسیدهای زنجیره‌ای (BCAAs) است که دارای میزان بالایی از منابع غذاهای طبیعی است. این پروتئین به سرعت جذب می‌شود و برای مصارف روزانه و بعد از ورزش و همچنین برای مصرف در طول روز مناسب است.

نقش پروتئین وی در بدنسازی: پروتئین وی یکی از دو نوع از پروتئین‌ها است که از شیر ساخته می‌شوند (مورد دیگر کازئین است که سرعت هضم و جذب کمتری داشته و کیفیت بالایی ندارد). پروتئین وی محصول فرعی فرآیند تبدیل شیر به پنیر است. وی شامل پروتئین، پپتیدها (بخش‌های پروتئین)، لاکتوز (قند موجود در شیر)، چربی، نمک و آب است. کیفیت یک پروتئین از طریق چندین روش محاسبه می‌شود که یکی از روش‌های رایج ارزش بیولوژیکی یا BV (biological value) است. ارزش بیولوژیکی معیاری برای سودمندی پروتئین و چگونگی جذب و استفاده آن توسط بدن است و هر چه مقدار آن بالاتر باشد بهتر است. از نظر BV، پروتئین تخم مرغ تا زمانی که پروتئین وی در دهه 90 معرفی شد بالاترین BV را داشته و معادل 100 در نظر گرفته می‌شد. ارزش بیولوژیکی پروتئین وی بیشتر از 170 است و این امر منجر به محبوبیت آن در بازار گردیده است. زمانی که این پروتئین برای اولین بار در دهه 90 معرفی شد، بالا بودن میزان ارزش بیولوژیک عاملی بود که منجر به جایگزینی آن با سفیده تخم مرغ 100% گردید. دیری نپایید که وی به یکی از محبوب‌ترین پروتئین‌های بازار تبدیل شد و امروزه نیز برترین پروتئین محسوب می‌شود.

کلمات کلیدی: راه های تناسب اندام، مکمل های ورزشی، تناسب اندام، مکمل غذایی، بهترین مکمل های بدنسازی، معرفی مکمل های بدنسازی، BCAAs، ZMA، ال آرژنین، ال کارنیتین، ال گلوتامین، پروتیین کازیین، پروتیین وی، داروی مکمل، کافیین، کراتین، گابا، گینرها، مکمل بدن سازی، مکمل چیست، بدنسازی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.