دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دولت بهار (بازخوانی پرونده دولت محمود احمدی نژاد بدون روتوش)

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دولت بهار (بازخوانی پرونده دولت محمود احمدی نژاد بدون روتوش)

کتاب دولت بهار؛ باز خوانی پرونده دولت محمود احمدی‌نژاد بدون روتوش اثر فاطمه سادات بخشایش سخنان و عملکردهای احمدی‌نژاد و اطرافیانش را بدون قضاوت و شعار، مورد بررسی قرار داده و آن‌چه را که اتفاق افتاده مرور کرده است.

در این کتاب بدون قضاوت و ارزش‌گذاری و شعار، اتهامات، نقدها و دفاعیات آن‌ها را از زبان خودشان می‌خوانید؛ اینکه منتقدین چه گفتند و هم‌چنین رهنمودهای رهبر انقلاب در این فضا به دولت و منتقدین چه بود. این کتاب مجموعه‌ای از گزارش‌ها و یادداشت ها و دفاعیات احمدی نژاد، بقایی و مشایی است.

داستان انحراف احمدی‌نژاد چه بود؟ چه شد که حامیان تندمزاج ۸۴ و ۸۸ اش تندترین افشاگری‌ها را درباره زاویه پیدا کردنش از راه انقلاب و ولایت‌فقیه به زبان آوردند؟ چه چیزهایی مورد انتقاد قرار گرفت؟ مواضع رهبری درباره این «انحراف» چه بود؟

محمود احمدی نژاد (متولد ۶ آبان ۱۳۳۵ گرمسار) سیاستمدار ایرانی است که  ششمین رئیس‌جمهور ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ بود. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته «مهندسی عمران و شهرسازی» و دکترا در رشته «مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک شهری» می‌باشد.

احمدی نژاد از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اولین  «استاندار اردبیل» و طی این مدت 3 سال بطور متوالی بعنوان «استاندار نمونه» شناخته شد و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ پنجاه و سومین «شهردار تهران» بود و در این مقام بود که در «انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری» ایران شرکت کرد و در ۳ تیر ۱۳۸۴ در دور دوم از این دوره با کسب ۱۷ میلیون رأی و با ۲۶٪ اختلاف نسبت به رقیب خود «اکبر هاشمی رفسنجانی»، در انتخابات ریاست جمهوری، پیروز شد. احمدی‌نژاد در ۱۳۸۸ در پی انتخابات مناقشه برانگیز «دوره دهم ریاست جمهوری» با ۲۴ میلیون و ۵۹۷ هزار رأی و ۲۹٪ درصد اختلاف نسبت به نامزد بعدی، «میر حسین موسوی»، پیروز شد و برای دومین بار به ریاست جمهوری رسید.

از جمله اقدامات احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری، اجرای طرح «تحول اقتصادی» بود که طبق آن «سهمیه‌بندی سوخت» انجام گرفت، و همچنین «یارانه‌های» سوخت، آب، برق و مواد غذایی تدریجاً حذف و  به طور نقدی به مردم پرداخت شد. از دیگر اقدامات او «پروژه مسکن مهر» به منظور خانه‌دار کردن خانواده‌های محروم و کم درآمد، «سهام عدالت» برای دهک پایین جامعه و اختصاص «صندوق مهر رضا(ع)» از محل درآمدهای آستان قدس رضوی برای اعطای وام خود اشتغالی و ازدواج جوانان بود. در دوره ریاست جمهوری وی برای اولین بار تصمیمات استانی در قالب «سفرهای استانی» هیات دولت و در استان مقصد صورت میگرفت و «روابط با کشورهای در حال توسعه» بر کشورهای توسعه یافته اولویت یافت و «برنامه ‌هسته ای ایران» با وجود فشارهای بین‌المللی که منجر به اعمال «تحریم‌های اقتصادی» شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه ایران شد، به پیش برده شد. وجه تمایز او در انتخاب وزرای کابینه با سایر دولت های قبل و بعد جمهوری اسلامی، معرفی«3 وزیر زن» به مجلس بود که فقط «وزیر بهداشت» از مجلس رای اعتماد گرفت. او هم‌اکنون عضو «مجمع تشخیص مصلحت نظام» و «دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران» است.
 

در کتاب دولت بهار پیرامون موضوعات زیر بررسی شده است:

زندگی سیاسی احمدی نژاد، شاکیان و پرونده‌های احمدی نژاد، احمدی نژاد و طرح توطئه علیه خادمان ملت، خطر بازگشت تفکر احمدی نژادی، دولت فراجناحی، اتهام به بزرگان نظام، ترامپ و شباهتش به احمدی نژاد، ضدیت با الیگارشی روحانیت، تخلفات ۱۲ میلیاردی، پیدا و پنهان تخلف نفتی، خاوری، زنجانی و رحیمی در دولت پاکدستان، پرونده کهریزک و سعید مرتضوی، عزل وزیر اطلاعات، خانه نشینی ۱۱ روزه و انحراف، عزل وزیر امور خارجه در سفر، تحقق یک آرزوی قدیمی؛ هدفمند کردن یارانه‌ها، پروژه مسکن مهر؛ سرپناهی برای محرومان، بنگاه‌های زود بازده،‌ سهام عدالت، انرژی هسته‌ای و تحریم، گشت ارشاد و طرح ارتقای امنیت اجتماعی، سفرهای تبلیغاتی و فاصله طبقاتی، فتنه ۸۸، حصر، خس و خاشاک، رسانه، خبرنگار و تعطیلی  روزنامه‌ها، دیدار با مرتاض ۴۰۰ ساله، سحر و جادو، ناپدید شدن ۴۸ هزار سند فرهنگی، تابوی حضور زنان در ورزشگاه‌های مردان بحرین، جزایر سه‌گانه ایران و حضور احمدی نژاد در جزیره ابوموسی، دولت آزموده و لیست بالای خطا، بحران ارز و سکه در شعب ابی طالب؛ مشکلات اقتصادی دولت نهم و دهم، کشاورزی، واردات گندم و چاه های غیرمجاز، انکار هولوکاست، نظریه محو اسرائیل و ننگ با احمدی نژاد بودن، صندلی خالی برای دیگری؛ احمدی نژاد در سازمان ملل، هاله نوری که احمدی نژاد ندید، رد پای دیپلماسی عمومی در نامه‌های خارجی احمدی نژاد، از توصیه رهبری تا حمایت از کاندیداتوری بقایی و ورود به انتخابات ۹۶، بازدید از پاسارگاد و مقبره کوروش در دهه فجر و رونمایی از جریان ملی-انقلابی، پوپولیسم و ادبیات غیر اشرافی احمدی نژاد، مشکلات مردم در موسسات مالی و اعتباری، برجام؛ توافق ایران با ۱+۵ و آینده آن، رودر رو با شیطان؛ وضعیت و روابط با آمریکا، رابطه ایران با چین؛ احیای جاده ابریشم، اختلاف و جنگ در منطقه؛ عربستان، عراق و سوریه، قانون اساسی و لزوم اصلاح ساختار تصمیم‌گیری کشور، جهان امروز و جایگاه ایران در معادلات جهانی، از انسان جهانی تا جهان انسانی، دولت بهار و لکوموتیو ایران، تنها حامی باقیمانده دولت، زندگی سیاسی حمید بقایی، بقایی، سپاه قدس و کمک به سران کشورهای آفریقایی، زندگی سیاسی اسفندیار رحیم مشایی ، مشایی و جنجال مکتب ایرانی، هوشنگ امیر احمدی؛ از دیپلماسی احمدی نژاد تا برجام.

کلمات کلیدی: زندگی سیاسی احمدی نژاد، سهمیه‌بندی سوخت، سیاست ایران، پرونده‌های احمدی نژاد، عملکرد دولت محمود احمدی نژاد، عملکرد اقتصادی احمدی نژاد، کارنامه دولت احمدی نژاد، دولت محمود احمدی نژاد، دولت احمدی نژاد، تحول اقتصادی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.