دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مساله فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مساله فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم

چند تحلیل سیاسى را که در این کتاب مى خوانید در اوائل دهه هشتاد میلادى توسط برادر مجاهد، استاد شیخ راشد الغنوشى، رهبر حرکت اسلامى تونس، به براى مطالعه کادرهاى حرکت اسلامى، « درون تشکیلاتى » عنوان تحلیل هاى نوشته شده است.
این تحلیل ها، همانوقت ها که من در ایتالیا اقامت داشتم، به دستم مى رسید ولى تحت فشار شدید رژیم مزدور و ارتجاعى « الاتجاه الاسلامى » چون حرکت بود، ترجمه و نشر آنها صلاح به نظر نمى رسید، به ویژه که « حبیب بورقیبه » استاد راشد الغنوشى، خود به علت هوادارى علنى از انقلاب اسلامى ایران و رهبرى آن، امام خمینى (قدس سره) تحت تعقیب قانونى (!!) بود...
این تحلیل ها که به تناسب حوادث منطقه نوشته شده، با توجه به نقش مثبت سازمان آزادی بخش فلسطین در آن دوران ها، بظاهر لحن دفاع از سازمان را دارد، ولى، تحلیل هاى بعدى، که پس از آغاز سازشکارى رهبرى پترو  دلار فلسطینى نوشته شده، روشنگر حقایق و افشاگر ماهیت ماکیاولیستى سیاست بازان فلسطینى است.

در آن زمان که دورانى از دروان هاى تمدن اسلام با غروب آفتاب عثمانى ها واپسین دم زندگى خود را مى گذراند، تمدن غرب بر اثر یک سلسله انقلابهاى ملى و علمى علیه ساختارها و مضامین فکرى، سیاسى و اقتصادى ناهنجار، به بار نشسته بود. این تمدن جدید، آکنده از رغبت و تصمیم لجام گسیخته، براى تسلط براى همه چیز بود و براى دست گذاردن بر تمدنى خسته از سلطه استبداد و بریده از زندگى و غنوده در خوابى عمیق، نیاز به کوشش بسیار نبود و غرب به سرعت توانست باقیمانده ساختارهاى فرسوده آن را برانداخته و ضمن استثمار و غارت منابع سرشار، توانائی هاى آنرا نابود سازد.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب سیاسی، جنبش فلسطین، حرکت اسلامی فلسطین، اوضاع سیاسی فلسطین، جنگ اسرائیل و فلسطین، جنگ فلسطین، مبارزات فلسطین، سیاست اسرائیل،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.