دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تفسیر باران - جلد 1

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تفسیر باران - جلد 1

کتاب تفسیر باران - جلد 1 نوشته مهدی خدامیان آرانی به صورتى است که گویا انسان امروزى با خدا گفتگو مى‌کند. این سبک نوشتار را نویسنده بعد از نظرسنجى فراوان از جوانان، برگزیده است و گروه هدف هم در این کتاب، همان جوانان مى‌باشند، جوانانى که از ادبیاتِ سنگین متن‌هاى دینى خسته شده‌اند و به آن هیچ رغبتى ندارند.

خدا قرآن را براى سعادت ما فرستاده است، وظیفه ما این است که قرآن را بخوانیم و به آموزه‌هاى آسمانى آن، عمل کنیم، ما باید مسائل زندگى مادى و معنوى و موضوعات خانوادگى و اجتماعى خود را با قرآن تنظیم کنیم و در پرتو آن حرکت نماییم.

در تفسیر آیه 5 سوره بقره می‌خوانید:

مى‌دانى دلم مجذوب قدرت‌ها و زیبایى‌ها مى‌شود و ناخودآگاه به سوى آن‌ها جذب مى‌شوم، امّا تو به یادم مى‌آورى روزى را که همه این قدرت‌ها نابود شده‌اند و آن روز فقط تو هستى که قدرت دارى! روز قیامت را مى‌گویم! آن روز همه کسانى که به سویشان رفتم و آن‌ها را بُت خود قرار دادم، زبون و خوار مى‌شوند، آن روز چقدر نزدیک است! وقتى که من از همه ناامید شوم.

فقط تو هستى که همیشه بوده‌اى و خواهى بود، پس فقط تو را مى‌پرستم و از تو یارى مى‌خواهم.

خوب مى‌دانم اصلِ همه بُت‌ها، بُتى است که درونم هست، باید در هراس باشم از اینکه نفس من، بُتِ من شود، تا خودم را نشکنم نمى‌توانم به سویت بیایم. باید دل خود را از عشق به خود خالى کنم، در دلم باید فقط محبّت تو باشد، مبادا خودپرست باشم! از هر چیزى که بخواهد جاى تو را در قلبم بگیرد، دور مى شوم، دل من حرمِ تو است، در این حرم باید فقط یاد و محبّت تو باشد.

لحظه‌اى باید فکر کنم! به راستى به یارى چه کسى دل بسته‌ام؟ اگر تو نخواهى، هیچ کس نمى‌تواند برایم کارى کند، هر کس که قدرتى دارد، از تو دارد، پس آیا بهتر نیست در مشکلات، فقط از تو یارى بخواهم و تو را صدا بزنم که تو صداى همه بندگانت را مى‌شنوى و آنان را یارى مى‌کنى.

کلمات کلیدی: کتاب های علوم قرآنی، تفسیر قرآن، تفسیر سوره بقره، تفسیر سوره حمد، شناخت قرآن، دانلود تفسیر قرآن،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.