دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تاریخ ایران باستان - پنجم دبستان پیش از انقلاب - سال 1343

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تاریخ ایران باستان - پنجم دبستان پیش از انقلاب - سال 1343

تاریخ ایران باستان کتابی با قطع بزرگ و تصاویری بسیار زیبا که مشاهده آنها در بچه های نوجوان آن دوران و پیرمردان و پیرزنان امروز یادآور خاطراتی است بسیار شیرین. هنگامی که برای اولین بار معلمین از مجد و عطمت ایران باستان با بچه مدرسه ای ها سخن می گفتند تا آنها با گذشته پر شکوه خود آشنا گردند و در آنها شور وطن دوستی را برانگیزند.
ما داستانهای شاهنامه را از محله هفتگی اطلاعات کودکان و نوجوانان آموختیم و تاریخ را با این کتاب آغاز کردیم.
به واسطه کهنگی کتاب کیفیت اسکن آن چندان خوب نیست و از این بابت از دریافت کنندگان کتاب عذر خواهی می کنم.
کتاب با بررسی روش های زندگی پیش از تاریخ و تمدنهای باستانی از یاد رفته مانند سومریان و اکدیان، کلده و آشور بنی اسرائیل، یونان باستان و... آغاز می شود. سپس با آمدن قوم ایرانی به فلات ایران پرداخته و به دکر نخستین دولت ایران «ماد ها» و سپس ظهور «هخامنشیان» می پردازد.
هجوم اسکندر مقدونی و سقوط هخامنشیان فصلی غم انگیز را در تاریخ این مرز و بوم بوجود آورد. سلطه اعقاب اسکندر در ایران «سلوکیان» بیش از هشتاد سال در ایران زمین به طول نکشید و روی کار آمدن سلسله «اشکانیان» به این سلطه بیگانگان پایان داد و مهم تر از آن نه تنها از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری شد بلکه سدی محکم در مقابل جهانخواری دولت امپراتوری «روم» به شرق را گرفت. در فصل اتنهائی به شکل گیری حکومت ساسانیان در ایران می پردازد و سهم ایران را در قرهنگ و تمدن آن دوران بررسی می نماید.
کتاب با هجوم آعراب تازه مسلمان و فرو پاشی این آخرین حکومت پر عظمت ایرانی به پایان می رسد و فصل غم انگیز دیگری در تاریخ پرماجرای ایران رقم خورد.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب های قدیمی، کتاب قدیمی، دانلود کتاب تاریخ قبل سال 1343، دانلود کتاب درسی پنجم دبستان پیش از انقلاب، دانلود کتاب های درسی قبل از انقلاب،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.