دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب معلولیت و موفقیت - جلد سیزدهم

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب معلولیت و موفقیت - جلد سیزدهم

جهان و زیسن، هیچ وقت خالی از مشکلات  نبوده است و نیست و نخواهد بود. به این فکر نکنیم که چگونه می توانیم مشکلات وسختی ها را در این جهان ویا از زندگی خودمان ریشه کن کنیم، که این کار اصلا شدنی نیست و به جای این بهتر است که روش مقابله وبرخورد و کنار آمدن (روش حل مسأل) با مشکلات وسختی ها را یاد بگیریم. تنها در این صورت است که می توانیم یک گام مثبت  و مفید برای زندگی خودمان یا دیگران برداریم.

این سختی ها است که انسان را سخت و سرسخت می کند، وگرنه روبرو شدن با آسانی ها برای همه آسان است و این سختی هاست که تحمل کردنش برای همه آسان نیست. از آنجا که زندگی بطور مطلق با آسانی به پیش نمی رود، لذا نداشتن قدرت تحمل سختی ها، ممکن است برخی افراد ضعیف الاراده وضعیف النفس (کسانی که قدرت و مهارتِ مهار وکنترل و هدایت خویشتن را ندارند) را دچار مشکل کند ، به طوری که در برابر سختی ها کم آورند و خودشان را از دست بدهند یا وضع بدی پیدا کنند.

گاه سختی ها فقط به این دلیل سخت هستند که یا برخورد درست با سختی ها را نمی دانیم یا قدرت تحمل کافی و وافی را برای سختی ها نداری، مثلا خیلی افراد سالم جسمانی هستند که بخاطر نداشتن قدرت تحمل سختی ها و ناتوانیها در سازگاری با سختی ها، دست به خودکشی می زنند، در حالی که خیلی ازمعلولان جسمی – حرکتی هستند که با وجود وضع دشوار و سخت جسمی که دارند، که به تبع آن در زندگی هم مشکلات متعددی دارند، نه تنها هیچ وقت به خودکشی فکر نمی کنند بلکه با وجود تمام مشکلات وسختی های ناشی از معلولیتی که دارند، باز قصد دارند با وضع موجود خودشان، در برابر سختی ها مقاومت می کنند وحتی غالب و پیروز وموفق می شوند و به پیامدهای مثبت وشگفت انگیزی هم دست می یابند.

درواقع این ضعف روانی یا قوّت روانی ماست که ضعیف بودن یا سرسختی ما را تعیین می کند، نه اینکه صرفا با چه مشکلاتی وسختی هایی روبرو باشیم. درواقع یکی از رازهای موفقیت معلولان موفق ، همین قدرت تحمل سختی ها (منظور از قدرت تحمل سختی ها، صرفا به صورت منفعل وخنثی دریافت کردن سختی ها نیست،بلکه قدرت تحمل یعنی با وجود سختی ها به پیش رفتن وسرسختی خود را نشان دادن وبه مرحله عمل رساندن) وکشف و شناسایی راه های درست ومناسب برای برخورد با سختی هاست.

کلمات کلیدی: موفقیت معلولان، زندگینامه افراد موفق، معلولین موفق، مبارزه با معلولیت، نحوه برخورد با معلولان، دانلود کتاب زندگینامه، دانلود کتاب موفقیت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.