دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آنتی دورینگ: انقلاب آقای دورینگ در علم

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آنتی دورینگ: انقلاب آقای دورینگ در علم

آنتی دورینگ“ عنوان اثری است که فریدریش انگلس درست یکصد سال پیش علیه نظریات ایگن دورینگ، دانشیار دانشگاه برلین به‌رشتهٔ تحریر در آورد. این کتاب در اوایل سال‌های ۱۸۷۷ تا اواسز ۱۸۷۸ به‌صورت سلسله مقالاتی در روزنامهٔ ”فور ورتز“ ارگان حزب سوسیال دموکراسی چاپ شد. ”آنتی دورینگ“ یک انسکلوپدی واقعی مارکسیسم است، در این کتاب هر سه بخش آموزش مارکس و انگلس: ماتریالیسم دیالکتیک، ماتریالسم تاریخی و اقتصاد سیاسی و تئوری سوسیالیسم علمی به‌طور جامعی تبیین می‌شود. سه سال پیش از این زمانی‌که آقای دورینگ به‌عنوان مرشد و نیز مصلح سوسیالیسم بر عصر خویش صلای هل من مبارز زد... . اقتصاد سیاسی به معنای وسیع کلمه، علم به قوانینی است که بر مبادله و معیشت زندگی مادی در جامعه انسانی حاکم است. تولید و مبادله در عملکرد مختلف‌اند. تولید می‌توان بدون مبادله انجام پذیرد ولی مبادله چون مبادله محصولات است بدون تولید انجام‌پذیر نیست.

شرایطی که انسان‌ها در آن تولید یا مبادله می‌کنند از کشور به کشور و از هر نسل به نسل دیگر عوض می‌شود، از این رو اقتصاد سیاسی نمی‌تواند در همه کشورها و در همه دوران‌ های تاریخی یکسان باشد. اهالی فرویلند همان‌طور که به تولید کثیری به بازارهای جهانی نمی‌رسند کارشان هم به تقلی و سفته‌بازی در بورس نمی‌کشد. هر کس بخواهد اقتصاد سیاسی فرویلند را تابع قوانینی سازد که بر انگلستان امروز حاکم می‌باشد روشن است از این طریق جز پیش و یا افتاده‌ترین کلی‌بافی‌ ها را ارائه نخواهد داد. نتیجتاً ”اقتصاد سیاسی“ ماهیتاً علمی تاریخی است و به موضوعی تاریخی یعنی دائم‌التغییر می‌پردازد.

کلمات کلیدی: آنتی دورینگ، انقلاب آقای دورینگ در علم، مارکس و انگلس، سوسیالیسم، ماتریالیسم، اقتصاد سیاسی، دانلود کتاب سیاسی، فلسفه طبیعت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.