دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب داستایوسکی و پدرکشی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب داستایوسکی و پدرکشی

فروید  در مقاله ((داستایوسکی و پدرکش))، براداران کارامازوف را عالیترین رمانی می نامد که تاکنون نوشته شده است .همچنین این رمان را هم پای هاملت اثر شکسپیر  و ادیپ اثر سوفوکل  می داند که موضوع هر سه پدرکشی است. فرویددر این مقاله چهار بعد را در شخصیت داستایوسکی تحلیل می کندکه عبارتنداز:هنرمند خلاق، فرد روان رنجور، موعظه گر و مفسده جو و دو گونه صرع  را از هم متمایز می کند صرع عضوی که به دلایل ارگانیگ اتفاق می افتد و صرع عاطفی که به دلایل روانی پیش می آید. فروید داستایوسکی را دچار صرع روانی می داند که نقطه عطف روان رنجوری وی در هجدهمین سال عمرش می داند که دراین زمان خبر مرگ پدرش را می شنود، حملات صرع وی تنبیهی برای خویشتن بوده است که آرزوی مرگ پدرش را داشته است اکنون پدر وی مرده است. داستایوسکی به شخصیت های رمانهایش خشونت، خودمحوری و جنایت را فرافکنی می کند که شواهد قوی برای انطباق هویت  وی با آنها است، پدرکشی در کارامازوف انعکاس همین خواسته داستایوسکی است. اضطراب داستایوسکی در مورد مرگ که او در جوانی همراه با حالتی از خواب سنگین تجربه کرده بود نشانی است برای اینکه داستایوسکی بوسیله مرگ یا آرزوی مرگ شخص دیگر تعریف می شود که برانگیراننده مکانیسم خود تنبیهی  در وی است.

در این مقاله فروید به وجود یک گرایش دو جنسی قوی در داستایوسکی اشاره می کند که یکی از پیش شرطهای روان رنجوری و یکی از اشکال تقویت آن است1. داستایوسکی دارای یک فراخود آزارطلب است (انفعالیت زنانه) که نشان از گرایش قوی دو جنس در وی است. داستایوسکی سادیستیک به سمت جهان بیرون، درامور پیش و پا افتاده دگر آزاری را متوجه دیگران میکنداما در مسایل مهمتر به خود آزاری می پردازد که سرانجام از وی یک مازوخیست  می سازد.

کلمات کلیدی: ابعاد شخصیتی زیگموند فروید، نقد فیلمنامه، نقد روانشناسی، داستایفسکی، دانلود کتاب زیگموند فروید، دانلود کتاب روانشناسی، شخصیت شناسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.