دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF IQ & EQ

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی IQ & EQ

مفهوم هوش، تاریخی طولانی دارد، شاید به اندازة خود انسان قدمت داشته باشد. حتی قدیمی ترین داستان های مکتوب در تاریخ بشری، مثل حماسة گیلگمش، بعضی قهرمانان داستان را عاقل و بعضی دیگر را، نادان توصیف کرده اند. به نظر می رسد که ما انسان ها، مدت ها ست این عقیده را پذیرفته ایم که بعضی مردم در تصمیم گیری بهتر از بقیه هستند. این افراد احتمالاً همان اطلاعاتی را در اختیار دارند که دیگران ندارند، اما وقتی به ارزیابی و پردازش اطلاعات می پردازند به نتایجی می رسند که خیلی بهتر از نتایج دیگران است. با این که در کل پذیرفته شده بود که هوش به عنوان یک ویژگی فردی وجود دارد، تنها از اواخر قرن نوزدهم بود که برای اندازه گیری رسمی و علمی آن تلاش های جدی آغاز شد.

 

چه کسانی با هوشند؟ آنها که در شغل شان موفق هستند؟ آنها که محقق و دانشمند و نابغه اند؟ نظریه های جدید روان شناسی می گوید همه اینها به علاوه خیلی های دیگر! روانشناسان می گویند ورزشکارها، هنرمندها، تراشکارها و هر شغل دیگری که به ذهن تان می رسد آدم های باهوشی هستند.

 

قبلا تنها ملاک ارزیابی توانایی و استعداد افراد، بررسی میزان هوش بهر IQ آنان بود، تا این که شخصی به نام گلمن با طرح نظریه ی هوش عاطفی این تنها ملاک را کم رنگ کرد و نقش احساسات و هیجانات رانیز یکی از عوامل موثر در رفتار دانست که شناخت و کنترل آن می توانست مهم ترین عامل در داشتن زندگی بهتر باشد. در این راستا شخصی به نام گاردنر هوش افراد را با بررسی رفتار افراد مختلف به هوش های چند گانه تقسیم کرد و آن را باتوجه به استعداد هر یک نام گذاری کرد.
هنگامی که واژه " هوش" به گوش ما می‌خورد معمولاً مفهوم ضریب‌هوشی( IQ )به ذهن مان خطور می کند(intelligence quotient) . هوش به عنوان توانائی‌های بالقوه عقلانی تعریف می‌شود. چیزی که ما با آن زاده می‌شویم، چیزی که قابل اندازه‌گیری است و ظرفیتی که تغییر دادن آن دشوار است.

 

هوش به عنوان یکی از مباحث اصلی و مهم روان شناسی، کیفیتی قابل رؤیت واحساس شدنی نیست بلکه یک صفت فرضی و یک مفهوم انتزاعی و مجرد است و آنچه مورد مطالعه قرار می گیرد خود هوش نیست، بلکه مجموعه استعدادها،حافظه، دقت ، یادگیری، ادراک و... است که در آن اثر دارد و این صفت از فردی به فرد دیگر فرق می کند. 

 

فهرست

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول

هوش

تعاریف سنتی هوش

مفهوم بهره هوشی و  آزمون های هوش

مدل های یادگیری

فصل دوم

نظریه هوش چندگانه

هوش چندگانه چیست؟

تعریف هوش های چند گانه گاردنر

فصل سوم

هیجان‌

تاریخچه هوش هیجانی

مهارت های هوش هیجانی

هوش هیجانی از نظر دانشمندان

تحلیل هوش هیجانی

هوش هیجانی و موفقیت های حرفه ای

تفاوت بین هوش هیجانی (EQ) و هوش شناختی (IQ)

تاثیروراثت و محیط

تقسیم‌بندی افراد بر اساس IQ و EQ

فصل چهارم

مدل چندعاملی هوش هیجانی

پژوهش های انجام شده در رابطه با هوش هیجانی

آزمون هوش هیجانی برادبری و گریوز

راه های پرورش و افزایش هوش هیجانی

مدیریت هیجانات در زندگی روزانه

مغز هیجانی

منابع

کلمات کلیدی: آزمون های هوش، مفهوم بهره هوشی، تست هوش، نظریه هوش چندگانه، راه های پرورش و افزایش هوش،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.