دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب صدابازیگر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صدابازیگر

کتاب صدابازیگر نوشته‌ی مجید حبیبی، جهت آشنایی با هنر صدابازیگری، لزوم تدریس آکادمیک این رشته، تفاوت مقلد صدا و صدابازیگر و در نهایت آنالیز و شاخصه‌های یک صدای ماندگار است.

صدابازیگر: هنرمندی است که در فیلم‌های سینمایی (دوبلاژ انیمیشن و سایر ژانرهای سینمایی)، بازی‌های رایانه‌ای، نریشن‌ها و نمایشنامه‌های رادیویی، آنونس‌های سینمایی، تلویزیونی، تیزرهای تبلیغاتی، نمایش‌های عروسکی، اپرای صوتی (و سایر آثار صوتی موزیکال «تلفیق شده از بازیگری و آواز»)، گفتار فیلم‌های مستند، کتاب‌های صوتی، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و دکلماسیون پس از چیرگی بر اصول پنجگانه این هنر و تعالی دانش و بینش ملتزم و تربیت سازْاَندام منحصر در جهاز صوتی خویش آوایی خلاق، موثر و متناسب با هر زیر شاخه این هنر ایجاد کند.

در بخشی از کتاب صدابازیگر می‌خوانیم

در لغتنامه دهخدا اصطلاح تقلید کردن بدین معنا آمده است: پیروی کردن و متابعت نمودن و نقل کردن و از روی ساخت دیگری چیزی را ساختن و اقتدا کردن به طریقه و روش کسی.

آنچه در این نوشتار بدان پرداخته ش ده است من باب تقلید در حرفه صدابازیگری و تفاوت آن با تقلیدچی گران صداست. عده‌ای آگاهانه یا ناخودآگاه یا از سر گمراهی ناهلان مرتکب شبیه سازی صدای هنرمندان صدابازیگری می‌شوند و این در حالیست که باطن، اندیشه، بینش، خلاقیت و روح به تالیف در آمده از هنرمند به هیچ عنوان قابل تقلید نیست و هرچه هم که در ظاهر سعی در شبیه سازی با اصل باشد تنها چیزی که از این افراد مقلد به ذهن خطور می‌کند دریایی وسیع است و بی اصالت که هیچ عمقی در پی آن پنداشته نیست و عاری از هر گونه تفکر و تعلق، تنها اصواتی شنیده می‌شوند که به سختی و یا حتی آسانی سعی در شبیه سازی آواهایی ماندگار را دارند که این دست تقلید چی‌ها تنها ظاهر مراجع را دیده و شنیده‌اند و با تاسف بسیار هیچگاه تعمقی در خصوص سعی و تلاشهای مکرر و شبانه روز این هنرمندان در جهت تفحص و تجسس، تلاش و مرارت برای پرورش عقلانی، علمی و خلاقانه برای خلق آثاری بدیع در صور ترنمی ماندگار نداشته‌اند و از محو زودهنگام آثار تهی غافل مانده‌اند.

کلمات کلیدی: همه چیز در مورد دوبله، دوبلاژ انیمیشن، نمایشنامه رادیویی، کتاب دوبله، اصول دوبله، دانلود رایگان کتاب صدابازیگر، چگونه دوبلور شویم، آموزش دوبله رایگان، کتاب آموزش دوبله، دانلود pdf کتاب صدابازیگر، دوبله، هنر دوبله، دوبلاژ، دوبلاژ چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.