دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ادبیات مبارزه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ادبیات مبارزه

کتاب ادبیات مبارزه نوشته‌ی محمدرضا زادهوش، به آن دسته از هنرمندانی می‌پردازد که خود را از چرخه تکرار و تقلید رهاندند، و به گشایش‌ها و روشن‌گری‌هایی در ادبیات پرداختند.

هنرمندانی خود را از چرخه تکرار و تقلید رهاندند، و به گشایش‌ها و روشن‌گری‌هایی در ادبیات پرداختند. اینان به جای این‌که در خدمت دربار باشند، هنر خود را به خدمت مردم درآوردند. این هنرمندان با دوری از پایگاه‌های رسمی، باعث جهش‌هایی در ادبیات آزاد شدند، و راه‌های تازه‌ای را ایجاد کردند. مراکز آموزشی هرچند به پیکار با اینان پرداخت؛ ولی سرانجام در برابر آنان تسلیم شد. ادبیات امروز فارسی، مدیون مبارزات این هنرمندان است که جرأت و جسارت رویارویی را با سنت‌ها داشتند.

در بخشی از کتاب ادبیات مبارزه می‌خوانیم

جمال زاده، آغازگر داستان‌نویسی نیست؛ ولی کسی است که باعث تغییری محسوس در این مسیر شده است. او با داستان‌هایی که هنوز شبیه به حکایت بود، از راه رسید. او مبارزی در راه آزادی بود، تا این که از ایران و حوزه زبان فارسی بیرون رفت، و چندی بعد، نه به مبارزه پرداخت، ونه توانست اوج کار آغازین خود را تجربه کند. داستان فارسی شکر است، برای ما به یادگار ماند، و تأثیر گسترده‌ای در نظام آموزشی ما داشت. تدریس زبان فارسی در مدرسه و دانشگاه، به نظام آموزشی، افزوده شد. او گاهی وارد مبارزه با دین، وسنت۔‌ها نیز شد. صحرای محشر او، نماد مبارزه با دین است، هرچند جنبه هنری اندکی دارد، و حوصله ما را سر می‌برد. او نویسنده پرکاری بود که در زمینه‌های گوناگونی مانند کشکول نویسی، و روزنامه نگاری نیز آثاری دارد، و طنز یکی از ویژگی‌های همیشگی او بود. خلقیات ما ایرانیان اگرچه یک گردآوری است؛ ولی دیدگاه جمال زاده را به خوبی نمایان می‌کند. یک ایران پرست می‌تواند مطالب دیگری را از سفرنامه‌ها گرد هم بیاورد، و جمال زاده نقدهای دیگران را درباره ایرانی، گردآوری کرده است. 

کلمات کلیدی: نویسندگان معروف ایرانی قدیمی، نویسندگان معاصر ایران، نویسندگان و شاعران معاصر ایران، دانلود رایگان کتاب ادبیات مبارزه، دانلود pdf کتاب ادبیات مبارزه، ادبیات ایران، ادبیات فارسی، ادبیات امروز فارسی، داستان نویسان ایرانی، نویسندگان ایرانی، هنرمندان ایرانی، نویسندگان معاصر ایرانی، نویسندگان معروف ایرانی معاصر،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.