دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ادبیات فاخر فارسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ادبیات فاخر فارسی

کتاب ادبیات فاخر فارسی به قلم محمدرضا زادهوش، به شاعران و نویسندگانی در تاریخ گرانبهای ایران می‌پردازد که نهایت تلاش آنان نمادپردازی نبوده، بنابراین کشف پیام آنان تنها با تحلیل نمادها امکان‌پذیر نیست و احتیاج به تفاسیر بیشتری دارد.

هنرمندان بسیاری در طول تاریخ به آفرینش پرداخته‌اند، برای شناخت آثار هنری می‌توان از محک‌هایی همچون زیبایی و ژرفایی در بستر زمان استفاده کرد. آزمون ترجمه و شرح‌پذیری از آزمون‌های دیگر است. فردوسی، خیام، سعدی، حافظ و مولوی از شاعرانی هستند که سخنشان جوششی از درون است، و آن چشمه جوشان را در بستری که مورد استفاده عموم مردم باشد جاری کرده‌اند. پس از سال‌ها هنوز به شناخت آنان و شرح سخنانشان نیازمندیم. آنان از اصولی گفته‌اند که تغییرناپذیر است، و انسان امروز نیز می‌تواند از گفتار آنان بهره‌مند شود.

در بخشی از کتاب ادبیات فاخر فارسی می‌خوانیم:

یک نفر لطیفه‌ای تعریف می‌کند، و چون مخاطبان نمی‌خندند، آن‌ها را قلقلک می‌دهد. اگر نقاط حساس بدن را برای قلقلک دادن نشناسد، تلاش او طولانی یا بی نتیجه خواهد شد، چنین کاری از راه دور و برای مخاطبان فراوان ناممکن است. البته این مثال، لطیفه‌ای بود، مثال واقعی تر کسانی هستند که هنگام سخن گفتن به شنونده ضربه می‌زنند، دستشان را به او می‌زنند تا توجه او را جلب کنند. حال اگر این ضربه شدیدتر باشد، همانی می‌شود که شاهد آن در داستان و فیلم هستیم، کشت و کشتار و درگیری و ریزریزکردن. این تلاشها برای جلب مخاطب همانند سیلی زدن به مخاطب است تا خوابش نبرد. معلم‌ها و سخنران‌ها گاهی یک کلمه را با صدای بلند ادا می‌کنند، یا ضربه‌ای به میز وارد می‌کنند. آن فریاد و این ضربه برای ساکت کردن نیست که برای بیدار کردن است. بچه‌ها در این زمینه لطیفه‌ای دارند که من دستم در بینی‌ام بود، و با این ضربه مغزم را لمس کردم! هنرمند ژرف نگر می‌کوشد روح مخاطب را لمس کند. 

کلمات کلیدی: حافظ، خیام، سعدی، شاهنامه، دانلود رایگان کتاب ادبیات فاخر فارسی، دانلود pdf کتاب ادبیات فاخر فارسی، آثار فاخر ادبیات فارسی، ادبیات فارسی، ادبیات شعر فارسی، انواع ادبیات فارسی، فروسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.