دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب معیارهای حق و باطل در قرآن و روایات

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب معیارهای حق و باطل در قرآن و روایات

کتاب معیارهای حق و باطل در قرآن و روایات نوشته‌ی علیرضا ملکی، با کمک‌گیری از قرآن، نهج البلاغه، احادیث و کلام معصومین معیارهای حق و باطل را تفسیر می‌کند.

به جرات می‌توان گفت مشکل‌ترین آزمون آدمی در زندگی انتخاب بین حق و باطل است. آری دشوارترین آزمون انسان همین است چرا که بیشتر اوقات راه حق با منافع و خواسته‌ها و علایق آدمی در تعارض قرار می‌گیرد و یا پیوستن به جبهه اهل حق سختی‌ها و مشقاتی دارد که انسان ترجیح می‌دهد در حاشیه امن بماند و از وارد شدند در راه حق امتناع نماید.

یکی دیگر از موانع شناخت حق، تعصبات  قومی و نژادی است که انسان طبیعتاً نژاد و طایفۀ خود را بر حق می‌داند و  کارهای نادرست و ناحق طایفۀ خود را توجیه می‌کند.

یکی دیگر از مهمترین موانع شناخت حق کینه توزی است و انسان وقتی دنبال کینه توزی و انتقام گیری باشد دیگر به حق یا باطل بودن راه خویش توجهی ندارد و پرده‌های کینه ورزی جلوی چشمش را می‌گیرد و راه باطل می‌رود.

یکی دیگر از  حجاب‌های شناخت حق از باطل گناه و معصیت است. انسانی که در دام معاصی گرفتار است قوۀ تشخیص حق از باطل را از دست می‌دهد و گناهان آنچنان تارهایی بر چشم و گوش و قلب انسان می‌تنند که رهایی از این تارها به راحتی امکان پذیر نیست و تقوای الهی لازم است تا انسان از این حجاب‌ها مصون بماند:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَاناً وَیُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ (الانفال /29)

ترجمه: ‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر از خدا پروا دارید، برای شما [نیروی] تشخیص [حقّ از باطل] قرار می‌دهد و گناهانتان را از شما می‌زداید و شما را می‌آمرزد و خدا دارای بخشش بزرگ است.

در بخشی از کتاب معیارهای حق و باطل در قرآن و روایات می‌خوانیم:

قرآن هدایت‌گر است در گمراهی‌ها و رهگشا است در کوری‌ها و دست آویز است در لغزش‌ها و نور است در تاریکی‌ها و فروغ است در رخدادها و پناهگاه است در تباهی‌ها و بیداری است در ضلالت‌ها و روشنایی است در فتنه‌های تار.

روایات متعددی در زمینه راهگشا بودن قرآن در فتنه‌ها و شبهات وجود دارد که در کتب معتبر حدیث مانند اصول کافی و نهج البلاغه و.... آمده است.

پس مهمترین ابزار برای تشخیص حق و باطل تمسک به کتاب خدا و عترت پیامبر (ص) و مأنوس بودن با آن‌ها می‌باشد.

کلمات کلیدی: وسیله تشخیص حق از باطل چیست، تشخیص حق از باطل در نهج البلاغه، مقایسه حق و باطل، غلبه حق بر باطل در قرآن، حق در قرآن، جبهه حق و باطل در قرآن، حق و باطل از دیدگاه امام علی، چگونه حق را بشناسیم، تشخیص حق از باطل در قران، حق و باطل، حق و باطل در اسلام، حق و باطل از دیدگاه قرآن، معیار حق و باطل، معیار حق و باطل در قرآن، معیار حق و باطل چیست، معیار تشخیص حق و باطل،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.