دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند

کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند نوشته‌ی مجتبی اسماعیلی، به کاربرد فناوری‌های جدید جهت مدیریت خاموشی قبل، حین و بعد از وقوع خطا در شبکه‌های هوشمند پرداخته‌ شده و دلایل استفاده از این فناوری‌ها و مزایای آن‌ها برای مدیریت خاموشی در شبکه‌های هوشمند بیان‌ شده است.

اجرای شبکه برق هوشمند، هدف نهایی جامعه تحقیقاتی شبکه‌های قدرت می‌باشد. این هدف باعث می‌شود که فن‌آوری‌های جدید برای قوی‌تر و امن‌تر شدن سیستم شبکه‌های هوشمند، در این سیستم ادغام شود. امروزه با مطرح‌شدن شبکه‌های هوشمند برق به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های حیاتی، موضوع امنیت آن‌ها مورد توجه قرارگرفته است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شبکه‌های برق، ایجاد خاموشی اعم از خواسته یا ناخواسته در شبکه می‌باشد. ضربه به پیکره دولت و اقتصاد ملی، نارضایتی مشترکان صنعتی، خانگی و کشاورزی و آسیب تجهیزات فشارقوی در هنگام قطع و وصل مجدد، ازجمله پیامدهای خاموشی است. امروزه مهم‌ترین هدف شرکت‌های تولید برق، تأمین انرژی الکتریکی مصرف‌کنندگان با هزینه و سطح قابلیت اطمینان بهینه می‌باشد، بنابراین وقفه در تولید، صرف‌نظر از عامل ایجاد آن، موجب کاهش سطح اطمینان و افزایش هزینه‌های سیستم می‌گردد. عدم قطعیت‌های سیستم قدرت، ناشی از برون‌رفت ناگهانی واحدهای تولیدی و یا ناشی از تغییر میزان مصرف انرژی نسبت به مقدار پیش‌بینی‌شده، جزء مهم ترین مشکلات شبکه‌های قدرت می‌باشد، از طرفی با توجه به افزایش بارهای حساس، ضروری است که مدت خاموشی به حداقل برسد. تجدید ساختار بازار برق نیز باعث شده است تا شرکت‌های برق در جستجوی راه‌هایی برای افزایش قابلیت اطمینان انرژی الکتریکی و کاهش هزینه آن باشند.

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش قابلیت اطمینان، اجرای صحیح سیستم مدیریت خاموشی می‌باشد. سیستم مدیریت اتفاقات به‌طورکلی دارای چهار مرحله تشخیص خطا، مکان‌یابی خطا، عملیات مانور و بازیابی و تعمیر می‌باشد که تشخیص مکان خطا نسبت به سایر مراحل، دارای اهمیت بیشتری است چراکه بسیار زمان‌بر و پردردسر می‌باشد. بدون برنامه مدیریت خاموشی، بازارهای برق دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند که از آن جمله می‌توان به بروز تراکم در خطوط انتقال شبکه، نیاز به نصب ظرفیت نیروگاهی بیشتر و افزایش قیمت برق در ساعات پرباری اشاره کرد.

کشور ایران به لحاظ موقعیت خاص زمین‌شناختی، جغرافیایی و اقلیمی خود همواره در معرض خطر وقوع انواع رویدادهای طبیعی همچون زلزله، سیل، خشک‌سالی و سایر حوادث طبیعی بوده است. سوانح طبیعی درگذشته خسارات اقتصادی زیادی به کشور ما وارد نموده است به‌طوری‌که کشور ایران را از نظر آمار وقوع سوانح طبیعی، در مقام چهارم آسیا و مقام ششم جهان قرار داده است.

کتاب پیش رو در شش فصل تنظیم شده است. در فصل اول خلاصه ای از اهمیت پرداختن به موضوعات کتاب مطرح شده است. در فصل دوم شبکه‌های برق سنتی و موجود در جهان از منظر قابلیت اطمینان و کارایی مورد بررسی قرار گرفته است. فصل سوم به بررسی شبکه‌های برق هوشمند و مزایای اصلی آن در تطابق با بخش‌های مخابراتی و تجهیزات اندازه‌گیری پیشرفته پرداخته است. در فصل چهارم مدیریت خاموشی در شبکه‌های فعلی و سنتی (موجود در برخی نقاط دنیا) و نقاط ضعف آن مطرح شده است. در فصل پنجم مدیریت خاموشی در شبکه‌های هوشمند و نحوه تکامل آن بیان شده است و فصل ششم نیز شامل مدل‌سازی مشترکین و معرفی نرم‌افزارهای کاربردی مدیریت خاموشی می‌باشد.

در بخشی از کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند می‌خوانیم:

در یک تعریف ساده می‌توان شبکه هوشمند را به صورت اجتماع زیرساخت‌های شبکه‌ی قدرت با شبکه گسترده مخابراتی بیان کرد. این نوع شبکه امکان ارتباط دوطرفه و استفاده از حس گرهای پیشرفته را به منظور بهبود کارایی و قابلیت اطمینان سیستم، امنیت انتقال و مصرف توان فراهم می‌کند. به عنوان تعریفی دیگر، می‌توان شبکه هوشمند را به صورت اجتماع شبکه‌های ارتباطی با سیستم قدرت به منظور ایجاد مسیر مناسب انرژی الکتریکی و اطلاعات بیان کرد.

کلمات کلیدی: دانلود pdf کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند، دانلود پی دی اف کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند، دانلود رایگان کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند، کشوری شبکه هوشمند چیست، شبکه های هوشمند توزیع برق، شبکه های هوشمند pdf، شبکه های هوشمند توزیع برق، دانلود کتاب مدیریت خاموشی در شبکه هوشمند رایگان، تحقیق در مورد شبکه های هوشمند برق، مقاله در مورد شبکه هوشمند برق، تغییر شبکه هوشمند، شبکه هوشمند چیست، شبکه هوشمند قطعی برق، شبکه هوشمند قطعی برق، شبکه های هوشمند برق، مدیریت خاموشی برق، شبکه های برق سنتی، شبکه هوشمند برق pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.