دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فارس و فارسی کرمانشاهی: درآمدی با واژه نامه‌ای گذرا

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فارس و فارسی کرمانشاهی: درآمدی با واژه نامه‌ای گذرا

کتاب فارس و فارسی کرمانشاهی: درآمدی با واژه نامه‌ای گذرا نوشته‌ی امیر رضا عطری کرمانشاهی، پژوهشی درباره‌ی نژاد فارس کرمانشاهی و لهجه‌ی فارسی کرمانشاهی است و در دنباله‌ی این نگاه، به بحث های پیوند نژاد و لهجه، ریشه‌شناسی تاریخی، زبان‌ شناسی، هویت فرهنگی، فرهنگ در دین و ... پرداخته است.

امیر رضا عطری کرمانشاهی این کتاب را به علت ناچیز بودن پیشینه‌ی تحقیق در موضوع‌های تخصصی مطرح شده‌اش در وضعیت هویتی آشفته‌ی وقت، یک وظیفه‌ی فرهنگی فوری و ارزیابی شتاب‌ زده و پیشگفتاری، بر این بحث‌ها می‌داند، که واژه‌نامه‌ای کوتاه را نیز نشانه‌وار، در کنار گفتار‌های طرح شده، به نمایش گذاشته است. در حقیقت، این کار، تلاشی در راستای مطالعات میان رشته‌ای علوم ادبی و علوم دینی، برای نشان دادن کاربرد مستقیم علوم انسانی به مرکزیت علوم اسلامی، در زندگی و پشتوانه‌ی کمال انسان و جامعه است که با قرار دادن موضوع کتاب به عنوان یک اصالت، دفاع و رهگیری شده است.

در بخشی از کتاب فارس و فارسی کرمانشاهی: درآمدی با واژه نامه‌ای گذرا می‌خوانیم:

در بیشتر دوره‌های تاریخی، بزرگترین شهر غرب ایران و فرماندهی سپر دفاعی آن و مرکزیت منطقه‌ی کرمانشاهان، شهر کرمانشاه بوده، لذا حکومت‌ها همیشه به این پهنه و شهر و حضور در آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته‌اند. حضور فارس‌ها، زبان فارسی، فارسی زبانان و فارسی فرهنگان در این استان و با تمرکز بر شهر کرمانشاه، پدیده‌ای ممکن و گریزناپذیر بوده و می‌باشد. از اقامت‌های نسبتا متمرکز وابسته به کشور ایران از این دست که با مثال زدنشان، درک این اقامت‌های هدفمند، ملموس تر شود: الگوی ایرانی: غیر تهرانی‌های تهران، سیستانی‌های گلستان، کرد‌های خراسان و... . و الگوی غیر ایرانی: عرب‌های قم، کولی‌های شرق و جنوب ایران، هزاره‌های مشهد و ...

کلمات کلیدی: فارسی کرمانشاهی، کلمات کرمانشاهی، کلمات فارسی کرمانشاهی، نژاد فارس کرمانشاهی، نژاد مردم کرمانشاه، لهجه فارسی کرمانشاهی، آموزش لهجه فارسی کرمانشاهی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.