دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آموزش مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار شبیه سازی PSCAD

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آموزش مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار شبیه سازی PSCAD

کتاب آموزش مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار شبیه سازی PSCAD نوشته‌ی مجتبی اسماعیلی و محسن کجوری، قسمت‌های مختلف نرم‌افزار PSCAD را از طریق حل مثال‌های متنوع در قالب فصل‌های مختلف آموزش می‌دهد.

نرم‌افزار PSCAD (Power Systems Computer Aided Design) یک برنامه شبیه‌ساز در زمینه اهداف مختلف، برای سیستم‌های قدرت فازی و شبکه‌های کنترلی می‌باشد. در واقع این نرم‌افزار به منظور مطالعه سیستم‌های قدرت گذرا طراحی شده است.

در این نرم‌افزار می‌توان مدارهای مورد نظر برای تحلیل را به صورت شماتیکی طراحی و شبیه‌سازی کرده و پاسخ‌های آن را مورد آنالیز قرار داد.  PSCAD به کاربر توانایی طراحی مدار، اجرای شبیه‌سازی، تحلیل نتایج و مدیریت داده‌ها را در یک محیط گرافیکی کاملاً جامع خواهد داد. این نرم‌افزار دارای یک کتابخانه از مدل‌های پیش برنامه‌ریزی و تست شده بوده که شامل المان‌های پسیو ساده، کنترلرها و مدل های پیچیده شامل ماشین‌های الکتریکی، ادوات FACTS، خطوط انتقال، کابل ها و ... می‌باشد.

مدل‌های موجود در نرم‌افزار PSCAD:

ترانسفورماتورها
ماشین‌های مختلف (سنکرون، آسنکرون، DC) 
درایوها و بلوک‌های کنترلی
توربین‌های مختلف (بادی، آبی، بخاری) 
انواع خطاها، رله‌ها و کلیدها
کابل‌ها و خطوط انتقال
ادوات الکترونیک قدرت (دیودها، تریستورها، GTO، IGBT) 
ادوات FACTS (SVC، HVAC)

روند انتخاب مثال‌ها در این کتاب به ترتیب از آسان به دشوار بوده و در فصل‌های ابتدایی توضیحات کامل‌تری، برای آموزش نکات اولیه جهت انجام شبیه‌سازی ارائه شده است که در فصل‌های بعدی از تکرار آموزش‌های مطرح شده خودداری می‌شود. جهت یادگیری کامل کتاب پیشنهاد می‌شود مطالعه کتاب از ابتدا شروع شود و پس از تسلط بر روی هر فصل، مطالعه فصل‌های بعدی آغاز گردد.

حوزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی مورد استفاده در نرم‌افزار:

شبکه‌های توزیع برق
سیستم‌های الکترونیک قدرت و درایو
بارهای صنعتی غیرخطی بزرگ
کابل‌ها و خطوط انتقال
شبیه‌سازی ماشین‌ها، موتورهای یک کارخانه و ترانسفورماتورها
خطاها و رله‌های حفاظتی موجود در شبکه
مطالعات حالات گذرا
طراحی قسمت حفاظتی پست
اصابت صاعقه، خرابی‌ها و شکست در عملیات

کلمات کلیدی: نرم افزار شبیه ساز، نرم افزار مهندسی برق، آموزش نرم افزار پی اس کد، آموزش pscad+pdf، نرم افزار ps cad، کتاب آموزش pscad، اموزش جامع pscad، اموزش نصب pscad، پی اس کد، آموزش پی اس کد، مهندسی برق، نرم افزار پی اس کد، آموزش pscad، نرم افزار pscad چیست، دانلود رایگان آموزش pscad،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.