دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فیزیک الکتریسته

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فیزیک الکتریسته

کتاب فیزیک الکتریسیته (خلاصه و معرفی) اثر علی اکبر مسلم زاده ولوکلائی، به عنوان درس فیزیک الکتریسیته برای دانشجویان دوره‌های کاردانی و دوره‌ی کارشناسی رشته­‌های فنی و مهندسی که هم­زمان، ریاضیات آن را نیز می‌خوانند تدوین شده است.

در کتاب فیزیک الکتریسیته تلاش شده است که از نظر ریاضیات، دانشجویان را به پایه‌ای مناسب در زمینه اصول فیزیک کلاسیک و حل مسائل مربوط به آن برسانیم.

با توجه به این که منابعی که برای دانشجویان دوره‌های مختلف کاردانی و یا کارشناسی رشته‌های فنی و مهندسی معرفی می‌گردد، به گونه‌ای می‌باشند که یا سطح مطالب ارائه شده در آن‌ها، از سطح علمی دانشجویان بالاتر است و یا حجم آن‌ها خیلی زیاد می‌باشند، لذا در کتاب فیزیک الکتریسیته، سعی شده است مطالب درسی، به گونه‌ای ارائه گردند که علاوه بر رعایت شدن سرفصل‌هایی که از طرف وزارت علوم تعیین شده است، سادگی مطالب و پیوستگی موضوعات درسی، به نحوی مطلوب حفظ گردد و از نظر حجم مطالب نیز آن‌چنان ناخوشایند و نگران کننده نباشد. برای این که مفاهیم مختلف فیزیک، برای دانشجویان قابل درک و فهم باشد، تلاش شده است تا تمامی مفاهیم درسی، به صورت بسیار ساده و روان معرفی گردد، طوری که علاوه بر گنجاندن بخش‌های معرفی مفاهیم و توضیحات مربوط به آن، مثال‌های متعددی را در سرتاسر هر فصل آورده شده و در انتهای هر فصل نیز، مسائلی جالب معرفی و حل گردیده تا مطالب درسی به صورت کامل، برای دانشجویان قابل تحلیل باشد. همچنین در انتهای هر فصل، تعدادی مسئله آورده شده که حل آن‌ها به عهده دانشجو گذاشته شده است.

یکی از اهداف مهمی که در تألیف این کتاب، منظور گردیده است، آشنایی دانشجویان با مفاهیم و قوانین فیزیک کلاسیک در زمینه فیزیک الکتریسیته و مغناطیس است که این عمل با معرفی بار الکتریکی و میدان الکتریکی در فصل‌های آغازین کتاب شروع می‌شود و در پی ­آن، در فصول بعدی با ارائه قانون گاوس و پتانسیل الکتریکی ادامه می­‌یابد. سپس با معرفی خازن‌ها و مقاومت‌های الکتریکی به عنوان ادواتی که در الکتریسیته استفاده می­‌شوند، مطالب را ادامه می‌دهیم و با بحث در زمینه جریان الکتریکی، مفاهیم الکتریسیته را خاتمه می‌دهیم.

در بحث فیزیک مغناطیس نیز پس از معرفی میدان مغناطیسی، به مفاهیمی در مورد قوانین آمپر و لنز و پدیده‌های فیزیکی مربوط به آن می‌پردازیم و در پی آن‌ها قانون بیو ساوار و قانون القای فارادی را معرفی و سپس بحث القائیدگی را ارائه نمودیم. در انتها نیز در مورد خواص مغناطیسی مواد نیز مباحثی را در میان گذاشتیم.

کلمات کلیدی: فیزیک الکتریسیته، فیزیک مغناطیس، فیزیک دانشگاه، کتاب فیزیک الکتریسیته و مغناطیس، آموزش فیزیک الکتریسیته و مغناطیس، نمونه سوالات فیزیک الکتریسیته و مغناطیس، کتاب کار فیزیک، تمرین های فیزیک، سوالات فیزیک، کمک درسی فیزیک، مهندسی نرم افزار،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.