دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب لوفا؛ گیاه اسفنج

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب لوفا؛ گیاه اسفنج

کتاب لوفا؛ گیاه اسفنج نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، به بررسی گیاهشناسی و کاربردهای لوفا می‌پردازد.

"لوفا" گیاهی علفی و یکساله با ساقه‌های رونده است که عموما بومی مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. این گیاه که در زمره‌ی کدوهای قلیانی محسوب می‌شود، دارای دوره رشد نسبتا طولانی است بطوریکه طی ۱۲۰-۹۰ روز پس از نشاء گیاهچه‌ها و ضمن ۱۸۰-۱۵۰ روز پس از کشت مستقیم بذور در زمین اصلی به مرحله رسیدگی کامل و آمادگی برای برداشت نائل می‌آید.

میوه‌های "لوفا" پس از رسیدگی فیزیولوژیک باید تا مرحله سفت شدن فیبرهای داخلی و خشک شدن پوسته خارجی آن همچنان بر روی بوته‌ها باقی بمانند، مگر اینکه بواسطۀ احتمال بروز یخبندان و خسارت دیدگی ناگهانی بوته‌ها در اثر سرمای نابهنگام پائیزه اندکی زودتر برداشت کردند. مناطق قابل پرورش گیاه "لوفا" باید حداقل دارای ۲۰۰-۱۵۰ روز از سال با دمای گرم و عاری از یخبندان باشند.

کلمات کلیدی: کشاورزی، دانلود کتاب کشاورزی، گیاه شناسی pdf، کتاب گیاه شناسی، آموزش گیاه شناسی، دانلود رایگان کتاب گیاه شناسی، دانلود کتاب گیاه شناسی pdf، دانلود گیاه شناسی، دانلود رایگان کتاب کشاورزی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.