دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سه نمایشنامه‌ی معاصر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سه نمایشنامه‌ی معاصر

کتاب سه نمایشنامه‌ی معاصر نوشته‌ی پژمان پروازی، مجموعه‌ای از نمایشنامه‌ها با عنوان‌های "یک داستان مجزا"، "مهمانی" و "آقای توک" است.

یک داستان مجزا، در سه پرده تنظیم شده و شخصیت‌های آن را دو پرسوناژ مرد و زن که آقا و بانو نامیده شده‌اند، تشکیل می‌دهند، اما در واقع هر پرده شاهد یک داستان متفاوت با دو انسان دیگر هستیم که در قالب آقا و بانو، یک قسمت مشترک از زندگی‌شان را به صحنه می‌آورند. مهمانی، نمایشنامه‌ی معمایی جنایی پر از تعلیق و هیجان است و پنج شخصیت در آن ایفای نقش خواهند کرد. آقای توک، نماینده‌ی تمام انسان‌های امروزی است که خارج از چارچوب و قالب‌هایی مثل جنسیت، نژاد، زبان، ملیت و غیره، در میان زندگی پرهیاهوی دیجیتال و مدرن به جستجوی هویت خود می‌پردازد و با استفاده از منولوگ‌های حاصل از جریان سیال ذهنی، آن را به چالش می‌کشاند.

در دوران حاضر که به علت اپیدمی ویروس کوید نوزده و به لحاظ رعایت سلامتی انسان‌ها ، ارتباطات محدود شده و اجرای نمایش صحنه‌ای به ندرت امکان پذیر است، با اجرای آنلاین نمایش علاوه بر زنده نگاه داشتن این هنر دیرینه و ارزشمند، می‌توان لحظات مفرحی را برای همنوعان خویش فراهم ساخت تا این مرحله از زندگی را با آرامش بیشتری سپری نمایند. این کتاب که شامل سه نمایشنامه است، به لحاظ وجه تشابه‌شان جهت اجرا به شکل وبینار، قابل اجرا می‌باشد.

پژمان پروازی را بیشتر بشناسیم:

نویسنده این کتاب، پژمان پروازی فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات‌نمایشی و همین طور دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی فیلمسازی است که در زمینه‌ی نگارش فیلمنامه، نمایشنامه و کارگردانی فیلم و تئاتر صاحب چندین اثر می‌باشد. از جمله فیلم‌های او می‌توان از توهم، وارث، تابلو، وقت‌قرار، روی دیوار ننویس، مرگ کوپن فروش و… نام برد. این نویسنده با نشریات مختلفی از جمله روزنامه‌ی همشهری، ماهنامه‌های نمایش و صحنه و چندین نشریه‌ی دیگر در زمینه‌ی نقد نمایش‌های اجرا شده همکاری داشته است و در سال ۱۳۸۴ خورشیدی نیز در شمار سه نفر کاندید منتخب انجمن تئاتر برای دریافت جایزه‌ی بهترین منتقد قرار گرفته است.

از او مجموعه داستان (من و چخوف)، مجموعه اشعار (فصل عاشقی)، چند نمایشنامه (اعتراف، واکنش، مهمانی، آقای توک، یک داستان مجزا)، فیلمنامه (در پایان و فیلمنامه‌های فیلم‌هایی که خودش کارگردانی کرده) و چند رمان نیز منتشر گردیده است که می‌توان به رمان‌های "شبح"  و "تمساح " که جلد اول و دوم از مجموعه پرونده‌های جنایی کارآگاه رسولی هستند اشاره کرد.

او در حال حاضر مشغول نگارش یک نمایشنامه‌ی پرهیجان دیگر است که به زودی منتشر خواهد شد. 
همچنین کتاب نظری این نویسنده با نام "از داستان تا درام"، راهنمایی است تا دانشجویان و علاقمندان رشته‌ی نمایش بتوانند داستان دلخواه خود را به یک نمایشنامه‌‌ی جذاب مبدل نمایند. 

کلمات کلیدی: دانلود نمایشنامه، نمایشنامه خانوادگی، نمایشنامه اجتماعی، نمایشنامه کوتاه، نمایشنامه جالب، نمایش نامه، نمایشنامه، تئاتر، دانلود نمایشنامه کوتاه pdf، نمایشنامه ایرانی، دانلود نمایشنامه ایرانی، نمایشنامه جنایی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.