دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب عقل محض در روشنگری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب عقل محض در روشنگری

کتاب عقل محض در روشنگری نوشته‌ی حامید احمدی، رساله‌ای است در بابِ تفکر فلسفی – علمی. تفکر فلسفی با تفکر علمی یکی نیست که در متنِ کتاب، بدین مسئله پرداخته شده است. مقصود از این رساله تشویق هم میهن ایران زمین، از هر قومیّت و مذهبی است برای تفکر و تامل عقلانی به هر دو شیوه‌ی فلسفی و علمی. 

روشنگری خروجِ آدمی است از نابالغیِ به تقصیر خویشتن خود و نابالغی ناتوانی در به کار گرفتن فهم خویشتن است بدون هدایت دیگری. روشنگری یعنی: تهی کردن تفکر، عقل، خرد و اندیشه از هر گونه دگماتیسم (جزم اندیشی) و توهمات و تعصبات تا حد امکان.

در اینکه ما هنوز پا به عرصه‌ی زایش (یا به قولی همان عصرِ رُنسانس اروپای غربی که خواستگاهش دولت شهر‌های ایتالیای قرون سیزدهم و چهاردم بود) ننهاده‌ایم و چه رسد در عصر روشنگری به سر می‌بریم، بس جای بحث دارد که چنین مبحثی مقدور نمی‌باشد. به فرضِ آنکه ما همچنان در ابتدای عصر روشنگری هستیم (به عنوانِ یک اصلِ موضوعه)، وظیفه‌ی تَک تَکِ هر هم میهن دلسوز این خاک و بوم، تلاش برای گذر از این عصر بس حائز اهمیّت است و بس.

کلمات کلیدی: عصر روشنگری pdf، روشنگری اسلامی، روشنگری چیست، معنی روشنگری، روشنگری در معنای خاص، فلسفه روشنگری چیست، کتاب روشنگری چیست pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.