دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کوتوله‌ای با ریش بلند

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کوتوله‌ای با ریش بلند

کتاب کوتوله‌ای با ریش بلند اثر الکساندر چودسکو با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم که منضم به تصاویر متعدد و مناسبی گردیده است، می‌کوشد تا احترام به اجساد انسان‌ها را برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان یادآور گردد.

لزوم دفن اجساد درگذشتگان در قصّه‌ها:

انسان‌ها همچون سایر موجودات زنده زمانی به دنیا می‌آیند و زمانی هم می‌میرند و بدین ترتیب جسم بی‌جان آن‌ها برجا می‌ماند که به تدریج در اثر فعل و انفعالات داخلی و فعالیت‌های موجودات ریز و درشت طبیعی از هم می‌پاشند و پس از تبدیل شدن به اجزاء سازنده‌اش به مادر  طبیعت یعنی خاک باز می‌گردند. 

از قدیم الایام با اجساد انسان‌هایی که به هر دلیلی می‌میرند، به گونه‌های مختلفی رفتار می‌شده است چنانکه:

وایکینگ که ساکنین قدیمی مناطق اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا از جمله سوئد و نروز محسوب می‌شدند، اجساد مردگان خود بویژه بزرگان قوم را درون قایق‌ها و یا کشتی‌های کوچکی قرار می‌دادند و پس از آتش زدن آن در داخل دریا رها می‌ساختند و گاهاً کسانی را هم در سرنوشت آن‌ها شریک می‌ساختند. 

سرخپوستان آمریکا در قدیم مرده‌های خودشان را بر روی درختان و یا داربست‌های بلندی می‌گذاشتند، تا ضمن اینکه از گزند درندگان وحشی در امان می‌مانند، به تدریج بپوسند. این داربست‌ها و یا چهارپایه‌ها در مناطقی که مقدس خوانده می‌شدند و به نظرشان توسط ارواح محافظت می‌گردیدند، قرار داشتند. 

پیروان دین هندو اقدام به سوزاندن اجساد مردگان خویش با آتش زدن توده‌های بزرگ چوب و هیزم می‌نمایند. 

زرتشتیان اجساد مردگان خود را قبلاً بر بلندی‌هایی که دخمه نامیده می‌شدند، قرار می‌دادند، تا توسط باد و باران که از عناصر چهارگانه و پاک طبیعت خوانده می‌شدند، از بین بروند ولیکن امروزه نسبت به دفن مرده هایشان اقدام می‌ورزند. 

در بسیاری دیگر از اقوام و ادیان جهان اقدام به دفن مردگان همراه با کفن و یا تابوت در داخل خاک می‌نمایند، تا در آن جا بپوسند و موجب شیوع بیماری‌ها نگردند. 

به هر ترتیب همۀ ملت‌ها و اقوام جهان بر این عقیده‌اند که اجساد انسان‌ها از احترام خاصی برخوردارند و نباید در طبیعت به حال خودشان رها گردند. 

کلمات کلیدی: قصه های کودکان، داستان نوجوان، داستان برای نوجوانان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، کتاب کودک، کتاب داستان کودک، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب کودک، داستان کودک، The Dwarf with the Long Beard، Alexander Chodsko، داستان بچگانه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.