دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نقش طراحی معماری در حفظ منابع طبیعی چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نقش طراحی معماری در حفظ منابع طبیعی چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

کتاب نقش طراحی معماری در حفظ منابع طبیعی چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟ نوشته‌ی امین بلندرفتار، به بررسی یکی از چالش‌های اساسی زیست محیطی و ارتباط آن با معماری می‌پردازد.

در معماری یکی از سئوالات اساسی پیش رو آن است که یک سایت، چه میزان توسعه را می‌تواند تاب بیاورد بی‌آنکه از ظرفیت این سیستم‌های خدماتی فراتر رود، بیش از حد انرژی مصرف کند یا به آسیب زیست محیطی بیانجامد.

در بخشی از کتاب نقش طراحی معماری در حفظ منابع طبیعی چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟ می‌خوانیم:

مایک مک برلی، استاد دانشگاه ریرسون اظهار داشته است که "ساختمان‌ها موجودیت مجزایی ندارند. آن‌ها، مسکن، حامی و الهام بخش حجم عظیمی از فعالیت‌های انسانی در پاسخ به نیازهای اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می‌باشند و در محیط‌هایی طبیعی یا ساخته دست بشر قد برافراشته‌اند که فرصت‌هایی را برای توسعه فراهم آورده و یا آن را محدود می‌سازند."

بنابراین می‌بایست به دقت به بررسی نیروهای زمینه‌ای بپردازیم که یک سایت در طراحی  و ساخت ابنیه ارائه می‌دهد. ریز اقلیم، توپوگرافی و زیستگاه طبیعی یک سایت همگی بر تصمیمات طراحی در بدو فرآیند طراحی اثر می‌گذارند. طراحی تأثیرپذیر و پایدار، کیفیات بومی یک مکان را نشان می‌دهد، شکل و طرح کلی یک ساختمان را با سیمای سرزمین سازگار می‌سازد و مسیر نور خورشید، وزش باد و جریان آب را در یک سایت مورد توجه قرار می‌دهد تا آسایش انسان را بهبود بخشیده و باعث بقای انرژی گردد.

کلمات کلیدی: معماری مدرن، رابطه معماری و محیط زیست، معماری و توسعه پایدار، معماری سبز و محیط زیست، مقاله معماری سبز pdf، ساختمان های سبز pdf، مقاله معماری سبز pdf، دانلود رایگان مقاله معماری سبز، دانلود رایگان مقالات معماری pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.