دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب انسان و محیط زیست

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب انسان و محیط زیست

کتاب انسان و محیط زیست از دروس پایه‌ی یازدهم دوره‌ی دوم متوسطه است که ضمن ارائه‌ی اطلاعات لازم در 7 عرصه‌ی مهم آموزش محیط زیست، راه‌های گسترده‌ای را برای فعال شدن انسان‌ها در حفظ محیط زیست پیشنهاد می‌نماید.

آدمی از زمانی که بر روی کره‌ی خاکی و زیبای زمین پا نهاد، از منابع غذایی، آب، گیاهان و منابع معدنی آن بهره برد و سعی کرد این محیط را به شکلی که مطابق میل اوست تغییر دهد. زمانی اثر این تغییرات بسیار محدود بود و به نظر می‌رسید که انسان، در کنار دیگر موجودات زنده می‌تواند تا سالیان دراز در صورت عدم رخ دادن یک اتفاق غیر منتظره شاهد وضعیتی نسبتاً ثابت و پایدار در شرایط زندگی خود بر روی کره‌ی زمین باشد و تا مدتی مدید به حیات خود ادامه دهد.

در بخشی از کتاب انسان و محیط زیست می‌خوانیم:

بازچرخانی (بازیافت) آب یعنی استفادهٔ مجدد از فاضلاب. آب آلوده تصفیه می‌شود و برای اهداف سودمند مانند آبیاری کشاورزی یا فضای سبز و … از آن استفاده می‌شود. با توجه به ارزش بالای آب و محدودیت منابع آبی در دسترس، یکی از راهکارهای اصلی در بهره برداری هر چه بیشتر و مناسب‌تر از آب‌های موجود، بازچرخانی و استفاده مجدد از آب است.

به طور نمونه بعد از آنکه آب در بخش‌های مختلف از جمله شبکهٔ آب آشامیدنی، شهری و همین طور در فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار گرفت، به میزان زیادی آلوده می‌شود که به آن فاضلاب گفته می‌شود. البته میزان این آلودگی بسته به نوع مصرف آب متفاوت است؛ به طوری که فاضلاب ناشی از استحمام و یا شست وشوی ظروف یا میوه، آلودگی بسیار کمتری از فاضلاب سرویس‌های بهداشتی دارد و به همین دلیل به آن آب خاکستری گفته می‌شود.

کلمات کلیدی: اهمیت محیط زیست+pdf، رابطه انسان و محیط زیست pdf، انسان و محیط زیست پایه یازدهم، انسان و محیط زیست pdf، دانلود کتاب انسان و محیط زیست یازدهم، محیط زیست، حفاظت از محیط زیست، مدیریت محیط زیست، بهداشت محیط زیست، انسان و محیط زیست چیست، اهمیت محیط زیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.