دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آب مجازی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آب مجازی

افزایش روز افزون قیمت انرژی و بحران آب و مواد غذائى از عمده‌ترین چالش‌های اخیر جهان است، از طرفی افزایش جمعیت جهانى، آبادى و توسعه اقتصادى و صنعتی (شروع دوران فراصنعتی دوم یا دوران انقلاب صنعتی سوم) در دهه‌هاى آینده، به خصوص در کشورهای در حال توسعه که سعی می کنند سریعاً توسعه کشور خود را به اولین نقطه مسیر رو به تزاید توسعه جهانی برسانند، سیاستمداران و اندیشمندان جهان را ناگزیر خواهد کرد، به فکر تولید و یافتن منابع جدید آب و انرژی بیافتند. نباید فراموش کرد که ذخایر انرژی های فسیلی جهان در حال خالى شدن هستند و کاهش منابع آب شیرین که در ارتباط تنگاتنگ با انرژی است نیز تهدید آمیز شده است، بررسی دلایل و اقدامات صورت گرفته گذشته نشان می دهد دو بخش آب و انرژی در جهان در صورت مدیریت تولید و مصرف استراتژیک و هوشمندانه، به سادگی قادر به تامین طولانی مدت مایحتاج زندگی بشر هستند. با این وجود، تامین و حفظ منابع آب به عنوان یک منبع تجدیدشدنى برای تولید انرژی، مطرح است و لازم است متفکران دنیا نگرش‌ها و راهکارهای جدیدی را برای اطمینان بخشی به ساکنین کره خاکی، از بابت تامین امنیت آب و انرژی ارائه نمایند چرا که آب و انرژی، تاثیرات مستقیمی روی مواد غذایی مردم جهان دارند و این موضوع اهمیت پرداختن به آن‌ها را دو چندان می کند.

باید با مهندسی مجدد کلیه روش‌های قبلی تجدید نظر شده و مصارف کنترل گردیده، تا دانسته شود که ناسازگارى‌ها در رویه‌هاى اخیر کدام ها هستند؟ یک برنامه‌ریزى راهبردى همه جانبه با دیدگاه ارتباطات آب و انرژی و مواد غذایی و زراعت و غذا خصوصاً رابطه با محیط زیست باید برای تمام جهان نوشته شود. نویسندگان در این کتاب راه حلی برای تسکین کمیابى آب و مدیریت توزیع جهانی آن ، ارائه خواهند کرد. اکنون زمانی است که دست اندر کاران مدیریت منابع آب در جهان به این باور برسند که آب به یک کالای اقتصادی و حتی سیاسی و استراتژیک تبدیل شده است و همانند سایر کالاها دارای بازار‌های عرضه و تقاضای واقعی است و می توان با روش‌های اقتصادی و آنالیز حساسیت میزان وابستگی به آن را مورد ارزیابی قرار داد و در شدت عرضه و تقاضای آن با برنامه‌ریزی استراتژیک، دست برد و آینده را به نفع بشریت ترسیم کرد.

کلمات کلیدی: مهندسی آب، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، حفاظت از محیط زیست، دانلود کتاب زیست شناسی، مدیریت منابع، شناخت آب، پیدایش آب، آب های زیر زمینی، water، شناخت منابع زمین، درباره آب،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.