دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بررسی و پایش خشکسالی‌ها و ترسالی‌های استان قزوین، همدان و زنجان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بررسی و پایش خشکسالی‌ها و ترسالی‌های استان قزوین، همدان و زنجان

کتاب بررسی و پایش خشکسالی‌ها و ترسالی‌های استان قزوین، همدان و زنجان پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد روح الله یوسفی رامندی در زمینه‌ی جغرافیا و آب و هوای بخشی از ایران است.

خشکسالی یک پدیده طبیعی و تکرار شدنی و در واقع بخش جدایی‌ناپذیری از نوسانات اقلیمی است که می‌تواند در هر منطقه‌ی جغرافیایی حادث شود. در این تحقیق داده‌های مربوط به بارش ماهانه و سالانه 17 ایستگاه در سطح سه استان همدان، قزوین و زنجان طی یک دوره‌ی آماری (1986 - 2010) جهت برآورد سال‌های خشک و مرطوب مورد استفاده قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب بررسی و پایش خشکسالی‌ها و ترسالی‌های استان قزوین، همدان و زنجان می‌خوانیم:

هر شاخص خشکسالی گسترده که بخواهد در مقیاس ملی به کار برده شود باید بیانگر حالات کلی رطوبت محیط باشد، در اکثر موارد ضعف داده‌های موجود ما را در بهره برداری از شاخص‌های خاص نتوان می‌سازد اما با این دید که گزینش شاخص مناسب قادر به جبران کاستی خواهد شد، به ارزیابی و تعیین مناسب‌ترین شاخص یا شاخص‌های خشکسالی و معرفی شاخص یا شاخص‌هایی برای پایش بهینه خشکسالی در منطقه پرداختیم.

از سوی دیگر، روش‌های مختلفی برای برآورد میزان بارش وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به روش‌های زمین آماری اشاره کرد. روش‌های زمین آماری، به دلیل در نظر گرفتن همبستگی و ساختار مکانی داده‌ها، اهمیت زیادی دارند، می‌توان موقعیت مکانی نمونه‌ها را همراه با مقدار کمیت مورد نظر، یک جا مورد تحلیل قرار داد. به گفته‌ی دیگر، باید بتوان بین مقادیر مختلف پک کمیت در جامعه و فاصله‌ی نمونه‌ها و جهت قرارگیری آن‌ها نسبت به هم ارتباط برقرار کرد این ارتباط مکانی (فاصله‌ای و جمعی) بین مقدار یک کمیت در جامعه‌ی نمونه‌های برداشت شده ممکن است در قالب‌های ریاضی قابل بیان باشد.

کلمات کلیدی: خشکسالی، علل خشکسالی، انواع خشکسالی، اثرات خشکسالی در ایران، جلوگیری از خشکسالی، راه های جلوگیری از خشکسالی، راه های پیشگیری از خشکسالی، ترسالی در ایران، ترسالی چیست، دوره ترسالی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.