دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شناخت عراق

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شناخت عراق

کتاب شناخت عراق ضمن دربرداشتن اطلاعاتی در خصوص جغرافیای سیاسی، انسانی و فرهنگی عراق، بخشی را درباره نحوه مواجهه با مردم عراق در خود جای داده است.

در بخشی از کتاب شناخت عراق می‌خوانیم:

قواعد و آداب خاص

یکی از موقعیت‌هایی که اغلب مبلغان و زائران محترم با آن آشنا هستند توفیق حضور در خانه‌های مردم مهمان‌نواز عراقی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی است که باید به نکات زیر توجه شود:

اگر در راه با دعوت شخصی عراقی مواجه شدیم و احساس کردیم که نیازی به استراحت نداریم و قادر به ادامه مسیر هستیم، با بیان تشکر و اخلاق اسلامی به طوری که او ناراحت نشود، پوزش خواسته به مسیر خود ادامه دهیم. دقت کنیم که رفتار ما می‌تواند عزت شخص میزبان را حفظ کند. اصرار زیاد برای بردن مهمان به منزل از عادت‌های عراقی‌هاست، از خواسته بیش از حد آن‌ها نباید تعجب کنیم.

در برقراری ارتباط با عراقی باید توجه داشته باشیم که آن‌ها به برخورد اول حساس هستند و اهمیت خاصی برای آن قائلند. بهترین کار برای اینکه آن‌ها را به اصطلاح نمک‌گیر کنیم این است که در برخورد اول با نوعی تکریم و احترام خاص و یا با یک هدیه ساده وارد شویم. همین مسأله موجب می‌شود که تا آخرین لحظه‌ای که در کنار ماست به ما خوبی کند.

چنانچه خسته شدیم و قصد استراحت داشتیم و دعوت خانواده عراقی را اجابت نمودیم، با کمال ادب و اخلاق حسنه همراه او و پشت سر او وارد منزل شوید، ابتدا اجازه دهید او وارد شود و مسیر را برای ما مهیا کند.

برای آسایش و راحتی مهمان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. آن‌ها دوست دارند که تمام کارهای مهمان را خودشان انجام دهند و اگر مهمانی با آن‌ها در این زمینه تعارف کند یا از روی خجالت کشیدن نیاز و حاجتی را به زبان نیاورد و خودش برای رفع آن نیاز اقدام می‌کند.

کلمات کلیدی: شناخت عراق، دین عراق، کشور عراق، جمعیت شیعه عراق، دین رسمی عراق، آشنایی با کشور عراق، آداب و رسوم کشور عراق، فرهنگ کشور عراق، خصوصیات مردم عراق، اربعین در عراق، گردشگری عراق،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.