دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ساکنان خیال

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ساکنان خیال

کتاب ساکنان خیال به قلم میثم موسوی با رویکردی مستقیم به آثار برخی از شاعران ایران و بعضاً با یاری جستن از کتاب‌های نوشته شده، سعی بر آن دارد تا در قالب صفحاتی بسیار مختصر به پاره‌ای از اشعار منظوم و منثور نام‌آوران مبادرت کرده و به نقد و تحلیل چکامه‌سرایان ایران زمین بپردازد.

بدون تردید خواندن دیوان شاعران و نقد آثار آنان در توان علاقه‌مند هر کسی نیست. اما گویی با استعانت از بزرگان فرهنگ و ادب ایران مانند: حلاج، فردوسی، ناصرخسرو، ابوسعید ابوالخیر، خیام، عطار، مولوی، سعدی و حافظ بتوان کمی شجاعت نشان داده و برداشت‌های هرچند خام و ناپخته‌ی خویش را به تصویر کشید.

در بخشی از کتاب ساکنان خیال می‌خوانیم:

شاید بتوان گفت که هیچ یک از شاعران ایرانی به اندازه خیام شهرت جهانی نداشته و این چنین مورد استقبال قرار نگرفته است. رباعیات خیام به قدری ساده و معمولی گفته شده که هرکس را شیفته می‌نماید و انسان به حیرت می‌افتد که یک عقیده‌ی فلسفی مهم چگونه ممکن است در قالب یک رباعی بگنجد.

هرگز دل من ز علم محروم نشد
کم ماند ز اسرار که معلوم نشد
هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز
معلوم شد که هیچ معلوم نشد 

اشعار خیام به تصحیح بزرگان بسیاری چون صادق هدایت، دکتر قاسم غنی و محمدعلی فروغی رسیده است. مجموعه رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری را می‌توان در کتاب «ترانه‌های خیام» با پیشگفتاری مفصل به قلم نویسنده‌ی توانمند ایرانی، صادق هدایت مطالعه نمود. از دیگر کوشش‌هایی که در تصحیح این رباعیات صورت گرفته است، کاری است مشترک از استاد قاسم غنی و محمدعلی فروغی با عنوان «رباعیات خیام» که پس از مقدمه‌ای زیبا و خواندنی به ذکر صد و هفتاد و هشت رباعی مورد قبول خود مبادرت ورزیده‌اند.

کلمات کلیدی: نقد و تحلیل اشعار، نقد و بررسی اشعار بزرگان، نقد یک شعر، نقد شعر سپید، نقد شعر معاصر، نقد و بررسی اشعار شاملو، زندگی نامه شاعران معاصر، تحقیق درباره شاعران ایرانی، مقاله در مورد شاعران، مقاله درباره ی شاعران، زندگی نامه مختصر شاعران،

  • به دلایل قانونی لینک دانلود این کتاب حذف شده است
کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.