دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پنبه، مطالب کمتر گفته شده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پنبه، مطالب کمتر گفته شده

کتاب پنبه، مطالب کمتر گفته شده به بررسی مواردی چون نحوه‌ی تنش‌ها و جوانه‌زنی، آبیاری بهینه و کنترل بهتر آفات در گیاه پنبه می‌پردازد.

آب رکن اصلی تولید پنبه است. چون در کشور ما کمبود آب وجود دارد بنابراین با تعیین فاصله و میزان مورد نیاز گیاه و اعمال مدیریت صحیح آبیاری علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب هزینه‌ها کاهش یافته و در مواقع کم آبی می‌توان استفاده بهتری از آب نمود.

آزمایشات گوناگون نشان داده که عملکرد پنبه تابع فاصله دو آبیاری است و در یک محدوده مشخص با کاهش فواصل آبیاری عملکرد آن بیشتر می‌شود. از طرفی بین فواصل آبیاری و تغذیه گیاه نیز رابطه مستقیمی وجود دارد. تغذیه مناسب، گیاه را در برابر تنش خشکی مقاوم می‌کند و قادر است با دریافت حجم ثابتی آب محصول بیشتری تولید کند.

در بخشی از کتاب پنبه، مطالب کمتر گفته شده می‌خوانیم:

از جمله عوامل مهم محدود‌کنننده تولید محصولات کشاورزی وجود علف هرز است که موجب کاهش عملکرد می‌شود. ترکیبات گلیکوزینولات دارا‌ی خواص دگر آسیبی هستند و در کلزا وجود دارند. استفاده از کاه و کلش کلزا ۲-۴ کیلو در متر مربع زمین می‌تواند اثرات بازدارندگی خوبی روی رشد علف‌های هرز داشته باشد. فاکتورهای مرتبط با تولید در صورت کنترل علف‌های هرز تا مرحله گل‌دهی پنبه افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کنند.

مشاهده شده آبیاری معمولی و کنترل علف‌های هرز تا مرحله قوزه‌دهی می‌تواند نزدیک ۵۰% عملکرد رویش پنبه را بالا ببرد. وجین علف هرز نیز در مقایسه با کنترل شیمیایی از کارایی بالاتری برخوردار است. در مزارع پنبه غازها قادرند بدون آسیب به خود پنبه از عف‌های هرز مزرعه تغذیه کنند، همچنین مشاهده شده که تمایل غازها به علف‌های هرز پهن برگ بیش از علف‌های باریک برگ است.

امروزه استفاده از میکرو ارگانیزم‌ها به عنوان یک عامل کنترل بیولوژیک و جانشین مناسب جهت کنترل شیمیایی بیمارگرهای قارچی اثبات شده است. باکتری‌های محرک رشد۱، رشد گیاهچه را افزایش داده و سیستم ریشه‌ای را توسعه می‌دهند. همچنین مقاومت گیاه در برابر عوامل بیماریزا را افزایش می‌دهند و از این طریق به رشد و سلامت گیاه کمک می‌کنند.

کلمات کلیدی: پنبه، کاشت پنبه در گلدان، زمان برداشت پنبه، پنبه چیست، مناطق کشت پنبه در ایران، تولید پنبه، مراحل تولید پنبه، شرایط کشت پنبه، تاریخ کشت پنبه، میزان برداشت پنبه در هکتار، کود مورد نیاز پنبه، مشخصات گیاه پنبه، گیاه شناسی پنبه، وش پنبه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.