دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جادوگر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جادوگر

کتاب جادوگر اثر ویلیام سامرست موآم، بر اساس شخصیت یک فرد انگلیسی نوشته شده است. ویلیام سامرست موآم یک نویسنده و نمایش نامه‌نویس انگلیسی بود که در زمان خودش از محبوب‌ترین نویسندگان انگلیسی زبان محسوب می‌شد. او ثروت زیادی از طریق نویسندگی بدست آورد.

موآم در ده سالگی پدر و مادر خود را از دست داد و توسط عموی خود بزرگ شد. اغلب اولاد ذکور خانواده او وکیل دادگستری بودند ولی او به این کار علاقه‌ای نداشت. او در مدرسه پزشکی ثبت نام کرد و به عنوان یک طبیب فارغ التحصیل شد. اولین کتاب او به نام (لیزا‌ی لامبت) در سال ۱۸۹۷ طوری سریع به فروش رفت که موآم تصمیم گرفت که حرفه پزشکی را کنار گذاشته و تمام وقت خود را به نوشتن صرف کند.

در سال ۱۹۰۸ موآم کتاب ماوراء الطبیعه خود را به نام جادوگر تالیف کرد. شخصیت اصلی داستان به نام الیور هادو بر اساس یک فرد انگیسی با شهرتی نه چندان مطلوب به نام الستر کرالی بنا شده بود. کرالی از چاپ این کتاب ناخوشنود شد و موآم را سرزنش و تهدید به ارجاع او به دادگاه کرد. موآم از این جدال بدون تحمل زیان فراوان جان سالم بدر برد. این کتاب به چندین زبان دیگر ترجمه و از روی آن فیلم‌هایی نیز تهیه شده است.

همانطور که سامرست موآم در ادامه شرح حال خودش می‌نویسد در نوشتن کتاب جادوگر این شخص را همیشه در نظر داشته است. خوانندگان این کتاب به موقع خود توجه خواهند کرد که چگونه اتفاقات معمولی که در زندگی یک نفر رخ می‌دهد می‌تواند دستمایه و شالوده یک کتاب موفق باشد.

موام برای نوشتن این کتاب ماه‌ها در کتابخانه موزه بریتانیا سرگرم مطالعه بوده است و از این کتاب یک فیلم صامت هم تهیه شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این کتاب برای اولین بار از متن انگیسی به فارسی ترجمه می‌شود.

در بخشی از کتاب جادوگر می‌خوانیم:

برای یک هفته مارگارت از جایش نمی‌توانست تکان بخورد. در این مدت آرتور یک خانه کوچک زیبا در همپشایر روبروی (آیل آو وایت) اجاره کرد به این امید که در زیباترین و آرام‌ترین مکان در انگلستان مارگارت به سرعت سلامتی خودش را باز یابد. به محض اینکه مارگارت حالش کمی بهتر شد سوزی او را به این خانه زیبا منتقل کرد. ولی سوزی از یک قضیه احساس نگرانی می‌کرد و آن اینکه مارگارت بشاشت خود را به کلی از دست داده و به همان نسبت در اراده‌اش هم تزلزلی ایجاد شده بود.

با وجودی که مریضی مارگارت نه طولانی و نه خیلی سخت بود او تمام انرژی خودش را از دست داده و از لحاظ روانی هم دست کمی از فرسودگی بدنی نداشت. او مثل این بود که برای ماه‌ها در یک قدمی مرگ ایستاده بود. مارگارت علاقه‌ای به اطراف خود نشان نمی‌داد. خیابان‌های پر درخت و سبزه‌زاران زیبا نظر او را جلب نمی‌کرد. او عشق و علاقه به زیبائی‌های طبیعت را از دست داده بود. گل‌های بسیار زیبای باغچه خودشان را نمی‌دید و آواز بهشتی پرندگان را در آن جا نمی‌شنید. ولی در هر صورت در باره آینده مذاکره می‌کردند.

مارگارت در تمام این مذاکرات با میل قبول می‌کرد که اولین و مهم‌ترین کاری که بایستی انجام بدهد این بود که خود را از شر الیور هادو نجات دهد. ظاهرا هادو تلاشی برای پیدا کردن مارگارت انجام نداده و هیچ خبری هم از او بگوش نخورده بود. او نمی‌دانست که مارگارت کجاست ولی لابد می‌توانست حدس بزند که فرار مارگارت کار آرتور بوده است. البته پیدا کردن آرتور کار بسیار ساده‌ای بود چون آرتور معروفیت شغلی زیادی در لندن داشت. سوزی از اینکه کوچک‌ترین خبری از هادو نبود متوحش بود و آرزو می‌کرد که ایکاش آرتور تمام مدت می‌توانست با آن‌ها بماند.
بالاخره یک درخواست طلاق به دادگاه ارائه شد.
دو روز بعد از این واقعه آرتور در اطاق معاینه نشسته بود که مستخدم کارت ویزیت هادو را برای او آورد. آرتور لحظه‌ای مردد شد ولی فورا خود را کنترل و به مستخدم گفت که آن آقا را به اینجا بیآورد.
وقتی هادو وارد شد آرتور پشت به شومینه ایستاده بود و با اشاره از هادو خواست که بنشیند. بعد بسردی گفت:
"چه کمکی از دست من برای شما ساخته است؟"
هادو در حالیکه خود را روی صندلی بزرگی پرتاب میکرد گفت:
"آقای دکتر بردون عزیز... من اینجا نیامده‌ام که خودم را بدم چاقوی جراحی شما بسپرم "
"منهم این طور فکر نکرده بودم."
"زیرکی و فراست شما باعث حیرت من می‌شود. حدس من اینست که این اطلاعیه حیرت انگیز که دیروز از طرف دادگاه بدست رسیده رد پای شما پشت سر آن بوده است."

کلمات کلیدی: رمان هیجان انگیز، دانلود رمان هیجان انگیز، رمان ماورایی، رمان تخیلی، داستان ترجمه شده، دانلود داستان خارجی، دانلود رمان خارجی، داستان خارجی، william somerset maugham، the magician، دانلود رمان جادوگر، W Somerset Maugham،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.