دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احادیث امام رضا (ع)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احادیث امام رضا (ع)

کتاب احادیث امام رضا (ع) توسط عزیز باقریار به صورت 356 حدیث گردآوری شده است. علی بن موسی الرضا، ملقب به رضا و ابوالحسن هشتمین امام شیعیان دوازده امامی بعد از پدرش موسی کاظم و قبل از پسرش محمد تقی می‌باشد. علی بن موسی در شهر مدینه از نجمه خاتون متولد و در دیار توس از دنیا رفت. رضا در دوره‌ای زیست می‌کرد که خلفای عباسی با مشکلات عمده‌ای از جمله شورش‌های شیعیان مواجه بودند. مامون به دنبال راهی برای پیروزی بر این شورش‌ها تصمیم گرفت رضا را در حکومت دخیل کند، و به همین منظور پست ولیعهدی را به عهده او گذاشت. مامون بعدها به اشتباهش پی برد و برای جبران آن به نوشته بیشتر مورخان تصمیم گرفت به او سم خورانده، او را از سر راهش بردارد.

امام رضا در یکی از روستاهای خراسان که بعدها به مناسبت خاکسپاری‌اش در آن به مشهد، محل شهادت، تغییر نام یافت به خاک سپرده شد. مقبره وی سالانه مورد بازدید میلیون‌ها مسلمان شیعه و سنی از ایران، پاکستان، بحرین، عراق و دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

چندین حدیث از امام رضا (ع) به شرح زیر است:

امام رضا علیه السلام: هر که مى‌خواهد معده‌اش آزارش ندهد، در بین غذا آب نخورد.
امام رضا علیه السلام: نوشیدن آب سرد، پس از خوردن چیز گرم، یا خوردن شیرینى دندان‌ها را از بین مى‌برد.
امام رضا علیه السلام: روز شهادت حسین علیه السلام دیدگان ما را مجروح، اشک هاى ما را روان و عزیز ما را خوار کرد.
امام رضا علیه السلام: فروتنى آن است که با مردم چنان رفتار کنى که دوست دارى با تو رفتار شود.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب حدیث، احادیث امامان، احادیث شیعیان، احادیث امام رضا، حدیث از امام رضا، احادیث کوتاه امام رضا، اهل البیت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.