دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نبوت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نبوت

این کتاب به صورت درسی و با توجه به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام در هفده درس تدوین شده است.

در درس اول معنای لغوی نبی و رسول و تفاوت میان آن در معنای لغوی و موارد استعمال آن دو در آیات قرآن کریم و روایات بحث شده است.

در درس دوم لزوم معرفت نبی و رسول و ایمان به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و همه پیامبران و معنای ایمان و اسلام و حقیقت نفاق طرح گردیده است.

در درس سوم و چهارم بحث از وجوب ارسال رسولان بر خدای تعالی از باب قاعده لطف با دو تقریر کلامی و فلسفی به دقت مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و اثبات شده است که از نظر آیات قرآن کریم و روایات ارسال رسولان بر خدای تعالی هیچگونه وجوبی ندارد و از قاعده لطف نمی توان وجوب فلسفی یا کلامی را اثبات کرد.

در درس پنجم تا هشتم حکمت های بعثت پیامبران بر بندگان بحث شد و روشن گردیده است که بندگان الهی در جهات گوناگونی نیاز به بعثت پیامبران دارند از جمله در شناخت خدا، عقول، تعلیم و تربیت و اجرای عدالت در جوامع بشری.

در درس نهم تا دوازدهم بحث درباره ویژگی های پیامبران مانند عصمت پیامبران و معنا و حقیقت عصمت و زمینه های آن و علم پیامبران و جهات مختلف علوم آن بزرگواران و امامت و پیشوایی آنان به خلق و مرد یا زن بودن پیامبران صادق بودن رؤیای پیامبران از دیدگاه قرآن کریم و روایات تحقیق و بررسی گردیده است.

در درس دوازدهم راه های شناخت پیامبران اعم از عقل و خرد انسانی و تنصیص و معرفی پیامبران سابق و آیات و نشانه های آن بزرگواران که در اصطلاح بدان معجزه گفته می شود و در آیات قرآن کریم از آن به آیات روشن الهی یاد شده به بحث گذاشته شده است.

در درس سیزدهم به نبوت خاصه یعنی بحث در خصوصیات و ویژگی های خاصی که برخی از پیامبران داشته اند مورد بحث قرار گرفته است از جمله اولیوالعزم بودن برخی پیامبران.

در درس چهاردهم نبوت پیامبر گرامی اسلام و جهانی بودن بعثت آن بزرگوار و راه های شناخت ایشان بحث شده است.

در درس پانزدهم تا هفدهم بحث درباره حقیقت وحی و اقسام آن و مصونیت وحی و عصمت پیامبران در اخذ و حفظ و ابلاغ آن و ابعاد وحی و حدود و قلم و شریعت و حجیت و اعتبار شریعت به دقت بررسی شده است.

کلمات کلیدی: نبوت، پیامبری، رسول، درجات پیامبران، ویژگی های پیامبران، پیامبر اسلام، وحی، شریعت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.