دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای ماساژ خانواده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راهنمای ماساژ خانواده

ماساژ، طب سوزنی و طب گیاهی برای بیش از یک میلیارد فرد چینی از روشهای آشنا و قابل اعتماد برای حفظ تندرستی هستند. در سرتاسر چین، حدود سیصد هزار پزشک در حال کار ورزی طب چینی و حدود دوهزار بیمارستان تخصصی طب چینی وجود دارند. غیر از محاسبة آن که تقریباً در هر بیمارستان عمومی یک بخش ویژه وجود دارد، که در آن بیماران با روشهای طب سنتی چین درمان می‌شوند. یک واقعیت مبهوت کننده این است که مردم چین با وجود استاندارهای پایین زندگی، متوسط طول عمر 96 سال را دارند. با ملاحظة این مطلب، طب چینی با روشهای سنتی در حفظ سلامتی مطمئناً نقش مهمی را ایفا می‌کند.

از روزگاران بسیار دور ماساژ بدن نقش مهمی را در مراقبت از سلامت بدن و زیبایی آن بر عهده داشته است. در حمام‌های یونان باستان و روم، اشخاصی به کار ماساژ و چرب کردن بدن افراد با روغن و مرهم می‌پرداختند و تأثیر شفابخش ماساژ نیز در همان دوران شناخته شده بود. واژة ماساژ از زبان یونانی ریشه گرفته است و معنایی شبیه به «ورز دادن» دارد.

علم طب ماساژ را یک عمل مکانیکی بر روی پوست و بافت‌های عمیق‌تر همراه با تأثیر بر واکنش‌های عصبی دستگاه‌های درونی، نقل و انتقال مواد زاید، بهبود جریان خون و غیره... می‌داند که از طریق لمس کردن، مالیدن، ورز دادن، ضربه زدن، گاز انبر کردن، کف زدن و تکان دادن انجام می‌گیرد، البته بین ماساژهای ورزشی ـ درمانی و ماساژ با دست یا ابزار تفاوت وجود دارد.

نویسنده با نگارش این کتاب سعی نموده چگونگی ماساژ درمانی را آموزش دهد.

کلمات کلیدی: ماساژ درمانی، دانلود کتاب ماساژ، کتاب ماساژ چینی، آموزش ماساژ، دانلود کتاب آموزش ماساژ، راهنمای ماساژ،

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.