دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شبکه های خصوصی مجازی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شبکه های خصوصی مجازی

همزمان با عمومیت یافتن اینترنت، اغلب سازمان­‌ها و  موسسات، ضرورت توسعه شبکه اختصاصی خود را بدرستی احساس کردند. در ابتدا شبکه­‌های اینترانت مطرح گردیدند. این نوع شبکه بصورت کاملا" اختصاصی بوده و کارمندان یک سازمان با استفاده از رمز عبور تعریف شده، قادر به ورود به شبکه و استفاده از منابع موجود می ­باشند. اخیرا"، تعداد زیادی از موسسات و سازمان­‌ها با توجه به مطرح شدن خواسته‌­های جدید [کارمندان از راه دور، ادارات از راه دور] اقدام  به ایجاد شبکه­‌های اختصاصی مجازی VPN نموده­اند.

یک VPN، شبکه‌­ای اختصاصی بوده که از یک شبکه عمومی (عموما" اینترنت) برای ارتباط با سایت­‌های از راه دور و ارتباط کاربران با یکدیگر، استفاده می­نماید. این نوع شبکه­‌ها در عوض استفاده از خطوط واقعی نظیر خطوط Leased، از یک ارتباط مجازی به کمک اینترنت برای شبکه اختصاصی خود به منظور ارتباط به سایت­‌ها  استفاده می­کند (اگر دو کامپیوتر در دو جای مختلف به اینترنت متصل باشند می­توان از طریق سرویس به اشتراک ­گذاری فایل در ویندوز بسادگی فایل­ها را رد و بدل کرد. در این حالت، کاربران می­توانند به  دیسک سخت کامپیوترهای دیگر همچون دیسک سخت کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند. به این ترتیب بسیاری از راه­‌های خراب کاری برای نفوذ کنندگان بسته می­شود). ضمن اینکه استفاده از VPN برای یک سازمان دارای مزایای متعددی نظیر: گسترش محدوه جغرافیای ارتباطی، بهبود وضعیت امنیت، کاهش هزینه‌­های عملیاتی در مقایسه با روش‌­های سنتی WAN، کاهش زمان ارسال و حمل اطلاعات برای کاربران از راه دور، بهبود بهره‌­وری، توپولوژی آسان و... می­باشد.

کلمات کلیدی: آموزش شبکه، شبکه های خصوصی مجازی، VPN، آشنایی با وی پی ان، امنیت شبکه، شبکه های pstn، آشنایی با VoIP، آموزش تنظیمات شبکه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.