دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سلفی‌ گری وهابی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سلفی‌ گری وهابی

نویسنده در مقدمه کتاب می گوید: فرقی بین سلفیه و وهابیه نمی باشد و هر دو گروه دور روی یک سکّه هستند و از اندیشه ها و ایده های مشترک و جامعی دارند. وهابی ها در دخل جزیره العرب به وهابیِ حنبلی معروفند و در خارج آن به سلفیه یا سلفیه معاصر (پیروان ابن تیمیه حنبلی که اهل تجسیم می باشند) اطلاق می شود. در حالی که همه سلفی های معاصر در شبه جزیره عربستانی (جزیره العرب) از به کار بردن عنوان وهابیت برای خود دوری می کنند!. در واقع وهابی های سلفی، پیرامون مذهب حنبلی هستند که به عقیده تشبیه، تجسیم، و نصب اتفاق نظر دارند. در حقیقت وهابیت از درون سلفیت زاه شده است و همین محمدبن عبدالوهاب کسی است که افکار ابن تیمیه حنبلی و قدمای مجسّمه را تبلیغ کرد! همان حنابله سلفی که مدعی سلفِ صالح بودند! همچنین، سقاف در ادامه به تاریخ و ریشه های سلفیت و وهابیت می پردازد و ضمن تأکید بر اینکه فرق بین سلفیه و وهابیه نمی باشد، تأکید می کند: وهابیت در جزیره العرب از پیروان احمد بن حنبل، ابن تیمیه، ابن قیّم و هیئه کبار العلماء به رهبری بن باز، ألبانی، آل الشیخ، عُثیمین و… می باشند که قائل به تشبیه، تجسیم و نَصب و حرمت توسّل، زیارت قبور و… هستند!.

کلمات کلیدی: سلفی، وهابیت، عبدالوهاب، تکفیری، اسلام شناسی، مذهب های اسلام، تاریخ سلفی گری، وهابی گری، تاریخ وهابیت، ریشه سلفی گری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.